خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ و فاضلاب ساختمان

خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ و فاضلاب ساختمان

اجرا و تعمیرات لوله کشی شبانه روزی

نصب و تعمیرات موتورخانه

سرویس پکیج دیواری و کولر

نصب و تعمیر شیرالات

http://tehranpiper.ir

۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تعمیر و سرویس کولر آبی سعادت آباد

نصب , راه اندازی , عیب یابی, تعمیر و سرویس کولر آبی سعادت آباد  09129352189 بدون تعطیلی , سرویس و تعمیر کولر آبی شبانه روزی تهران.

لوله کشی , سیم کشی و نصب کولر آبی , عیب یابی و رفع خرابی کولر آبی و سلولزی , سرویس , راه اندازی , تعویض  پوشال و روغن کاری کولر , نصب , تعمیر و تعویض دینام کولر آبی , پمپ آب کولر , برزنت کولر , نصب و رگلاژ تسمه و شناور , رفع نشتی و تعویض شیر فلکه , شلنگ و کفی کولر , ترمیم و تعویض کفی کولر ,  تعویض پولی و یاتاقان کولر آبی , نصب سایه بان و پایه کولر آبی , ساخت پایه و جوشکاری پایه کولر.

تعمیرات پکیج سعادت آباد

تعمیر و سرویس کولر آبی سعادت آباد

 

 

 

 

 

 

 

خدمات تعمیر و سرویس کولر آبی سعادت آباد

کلیه خدمات تعمیر و سرویس کولر آبی سعادت آباد , میدان کاج , سرو , فلکه شهرداری , بام تهران , مخابرات , بهرود , بوعلی , شهرک پاسارگاد , کوی فراز , علامه , پل مدیریت , بلواردریا ؛ فرحزادی و کلیه خدمات سرویس و تعمیرات کولر آبی سعادت آباد و  تاسیسات لوله کشی و برقکاری سعات آباد.

نحوه سرویس کولر آبی سعادت آباد

سرویس کولر آبی شامل چند بخش مهم است و توجه به جزییات قسمت مهمی از کار سرویس کار کولر آبی است. نظافت و شستشوی کولر , تعویض پوشال , روغن کاری , راه اندازی و در صورت وجود عیب و ایراد رفع عیوب کولر از اصول سرویس کولر ابی در سعادت آباد محسوب میشود. 

با توجه به اینکه کولر آبی در فصل پاییز و زمستان استفاده نشده و به حال خود رها میشوند و در معرض هوای آزاد قرار دارند, احتمالی آلودگی هایی نظیر گرد و غبار و دود خودروها بر سطوح مختلف کولر باعث میشود که بخش های مهمی از کولر کثیف شوند. از طرفی آب موجود در کف بیشتر کولرهای آبی تخلیه نشده و گرد و خاک موجود در هوا با ورود به این بخش تشکیل لجن هایی را در کف کولر داده که این مساله موجب میشود که کار خنک سازی داخلی کولر خوب انجام نشود. تمیز کاری کولر شامل تخلیه و شستشوی تشتک کولر و استفاده از یک دستمال نمدار برای تمیز کردن قسمت هایی از کولر است که نمیتوان با شلنگ شستشو داد. 

بهتر است در تعمیر و سرویس کولر آبی سعادت آباد تعویض پوشال هر ساله انجام شود, چرا که آلودگی هایی که در پاراگراف بالا ذکر شد به همراه کثیف شدن و کهنگی پوشال در یک فصل کارکرد موجب میشود که جذب آب پوشال به حداقل ممکن رسیده و نتواند آن طور که باید و شاید کار خنک سازی را انجام دهد. هر چقدر که رنگ پوشال کولر روشن تر باشد و پوشال تمیز به نظر برسد باز هم ممکن است کارایی یک پوشال نو را نداشته باشد.

بعد از نظافت و تعویض پوشال کولر بایستی به سراغ روغن کاری کولر آبی برویم. معمولا در تعمیر و سرویس کولر آبی سعادت آباد روغن کاری یک سرویس کار معمولی در قسمت یاتاقان انجام میشود اما اشخاص حرفه ای و کسانی که مهارت زیادی داشته و البته دستمزد بیشتری هم بابت سرویس کولر دریافت میکنند, پمپ آب و بعضا موتور کولر آبی را نیز روغن کاری میکنند. برای روغن کاری پمپ آب کولر کافیست پمپ آب را برعکس کرده و چند قطره روغن بر روی شفت پمپ بریزیم تا این روغن به  محل اتصال شفت و آرمیچر پمپ برسد. بعد از رسیدن روغن کمی شفت را چرخانده تا روغن کل سطح تلاقی را پوشش داده و دوباره چند قطره روغن میریزیم. این کار ساده مانع از فشار به پمپ آب کولر و سوختن آن میشود. روغن کاری موتور کولر نیز به همین طریق است منتها در روغن کاری موتور کولر بایستی کاملا از کولر باز شده و به همین دلیل وقت گیر بودن در سرویس کولر سعادت آباد کسی اینکار را انجام نمیدهد.

در ادامه سرویس کولر آبی سعادت آباد یک نگاهی به شناور و  شلنگ و همچنین برزنت کولر میندازیم تا در صورت خرابی آنها را نیز تعمیر یا تعویض کنیم. اجرت تعمیرات کولر آبی از دستمزد سرویس جداست.

بعد از بررسی کولر را راه اندازی کرده و در صورت خرابی ها و نشتی های احتمالی بایستی به سراغ تعمیر کولر سعادت آباد برویم.

تعمیرات کولر آبی سعادت آباد

تعمیر کولر سعادت آباد بستگی به نوع خرابی کولر آبی دارد. بعضی از خرابی های کولر آبی مانند پاره شدن برزنت و شلنگ مشخص هستند اما برخی از آنها مانند از کار افتادن کولر نیاز به یک بررسی هر چند کوچک دارند. 

خراب شدن و جدا شدن برزنت از طرفین کولر و کانال , نشتی از شیر آب و شلنگ کولر , خراب شدن شناور , شکستگی  زیرآب کولر , سوراخ شدن و پوسیدگی کف کولر , پاره شدن و افتادن تسمه کولر , خارج شدن فولی کولر از محل نصب , قفل شدن و صدای بد یاتاقان کولر , سوختن موتور و پمپ آب کولر ,اتصالی و خرابی سیم کشی و کلید کولر, گرفتگی لوله های سقفی و اتصال آبرسانی پوشال از جمله خرابی های کولر آبی هستند که اغلب با تعویض قطعات معیوب رفع میشوند و فقط در مورد برخی موتور های کولر بسته به انتخاب مالک میتوان گفت که کار تعمیر قطعات انجام میشود, وگرنه کلیه قطعات کولر آبی تعویضی هستند تا تعمیری.

در صورت نیاز به خدمات تعمیر و سرویس کولر آبی سعادت آباد با ما تماس بگیرید.

  • اشکان حسینی
  • ۰
  • ۰

طریقه تمیز کردن لوله های سینک ظرفشویی

در این مطلب به طریقه تمیز کردن لوله های سینک ظرفشویی خواهیم پرداخت به خاطر کاربرد سینک آشپزخانه که معمولا محل شستشوی ظرف و آشپزخای است, چربی ها و پسماند مواد غذایی در مدلهای مختلف زیر و درشت جامدی دارند, به مرور در مسیر خروج از لوله فاضلاب در گوشه و کنار زیرآب و سیفون لوله های زیر سینک و حتی داخل لوله کشی فاضلاب منازل انباشته شده و باعث کند شدن خروج فاضلاب و گرفتگی راه آب شده و در نتیجه سینک غیرقابل استفاده میشود. بعضا ممکن است گرفتگی لوله های سینک ظرفشویی با بالا زدن آب از سینک ظرفشویی و یا نشتی از اتصالات سیفون زیر سینک و یا محل اتصال به لوله فاضلاب خروجی ساختمان باشد. در این مطلب به صورت شفاف و جزیی به علت جمع شدن آب پشت سینک ظرفشویی , روش رفع آن و طریقه تمیز کردن لوله سینک ظرفشویی که بهترین روش رفع گرفتگی سینک ظرفشویی است, میپردازیم.

نخست ضروری است که که به صورت کلی شکل نصب لوله های سینک ظرفشویی و مسیر خروج فاضلاب از آنرا به خاطر بسپاریم. فاضلاب دفع شده  در کف سینک از زیرآب که در قسمت پایینی سینک قرار دارد به لوله های سینک رفته و بسته به مدل و شکل سینک زیرآب یا لگن های سینک در محلی به نام سیفون یا مخزن سیفون جمع میشود. نصب سیفون برای ممانعت از ورود بوی بد فاضلاب به محیط لازم بوده و همواره مقداری آب در آن وجود دارد. در بخش وسط شترگلویی یا مخزن سیفون یک خروجی توسط یک خرطومی به لوله خروجی فاضلاب پساب را به لوله کشی فاضلاب متصل میکند. بسیاری از گرفتگی های سینک ظرفشویی به خاطر این است که در داخل مخزن سیفون یا مسیر لوله ها به همراه آب حجمی لجن , چربی یا مواد جامد دیگر انباشته شده و این مساله مانع از خروج فاضلاب از سینک است.

البته احتمال دارد, علل دیگری نیز موجب انسداد سینک باشد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. ابتدا به نحوه تمیز کردن لوله سینک ظرفشویی خواهیم پراخت.

نحوه تمیز کردن لوله سینک ظرفشویی

طریقه تمیز کردن لوله های سینک ظرفشویی دوقلو

از آنجا که بیشترین تعداد گرفتگی ها و پرمصرف ترین سینک ها مربوط به گرفتگی لوله های سینک ظرفشویی دولگنه است, مبنای طریقه تمیز کردن سیفون ظرفشویی را به سینک های دوقلو اختصاص داده ایم, که البته از لحاظ نحوه باز کردن تفاوت چندانی با سینک های تک لگنه و سه قلو ندارند. حتی سیفون روشویی نیز به همین طریق بایستی تمیز شود.

استفاده از مواد شمیایی تجاری اسیدی و قلیایی, برای باز کردن سینک به هیچ وجه پیشنهاد نمیشود, چرا که این محلول های تجاری صرفا در فرهنگ مصرف کنندگی کاربرد داشته و ممکن است استفاده آن داخل سینک یا بی اثر باشند و یا اثر آن دایم نبوده و سینک مجددا دچار گرفتگی شود. در برخی موارد نیز ممکن است به واشر ها و لوله های سینک ظرفشویی نیز آسیب بزند, به همین دلیل لازم است که طریقه تمیز کردن لوله سینک ظرفشویی را فرا گرفته و به راحتی سینک را از لجن تمیز کنید. ما در اینجا باز کردن قطعات سینک و خالی کردن ذرات جامد , لجن و چربی ها را پیشنهاد میکنیم. تمیز کردن سیفون ظرفشویی مطمین ترین و پایدارترین روش تمیز کردن لوله سینک آشپزخانه است. قبل از باز کردن قطعات سینک لازم است که یک عکس یا فیلم از شالکه و ساختار قطعات نصب شده گرفته تا در زمان نصب به مشکل نخورید. بسیاری از مشتریان ما کسانی هستند که برای باز کردن سیفون ظرفشویی اقدام کرده و بعد از تمیز کردن آن در هنگام نصب با مشکل مواجه شده اند.

در گام نخست بهتر است که زیر سینک خلوت بوده و برای جلوگیری از کثیف کاری یک لگن یا تشت زیر سیفون قرار دهیم. در غیر این صورت ممکن است که آب کثیف و لجن کف کابینت را فرا بگیرد. هر سیفون دو قلو یک خروجی دارد. ورودی سیفون های دوقلو نیز ممکن است پس از اتصال سه راهی یکی شده باشد یا هر دو لگن به صورت مجزا مستقیم به مخزن سیفون متصل شوند. ممکن است اتصالات زیر سینک به شلنگ ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی نیز متصل باشند که عموما به خاطر PH اسیدی فاضلاب آنها معمولا باعث انسداد نمیشوند.

رفع گرفتگی لوله های سینک ظرفشویی

فرقی ندارد, که سیفون چه مدلی باشد, هر دو یا سه لوله متصل به مخزن یا سه راهی سیفون را باز کرده و با گذاشتن یک تشت از ریزش آب و لجن داخل کابینت جلوگیری کنید. استفاده از دستکش میتواند از برخورد فاضلاب با پوست  جلوگیری کند. پس از جدا کردن سیفون , مخزن را در محلی دیگر مانند توالت یا حمام تمیز کرده , محتویات جامد را به داخل سطل آشغال خالی کرده و دوباره نصب کنید. در هنگام باز کردن و نصب مهره های سیفون, مواطب شکل و مدل واشرهای سیفون باشید که کدام یک برای کدام قسمت است. واشرهای تخت معمولا داخل مهره پلاستیکی قرار گرفته و واشرهای مخروطی شکل بر روی لوله های عمودی منتهی به سیفون نصب میشوند.

بعضا ممکن است مخزن به اندازه ای لجن نداشته باشد که باعث گرفتگی و بالا زدن سینک شود. این مساله ممکن است به دلیل گرفتگی در زیرآب ها سینک دوقلو یا بعضا زیرآب سینی سرریز سینک باشد. گرفتگی زیراب نیز با بازکردن زیرآب توسط یه سکه پول یا یک پیچ گوشتی دوسوی لبه پهن و تمیز کردن زیرآب انجام میشود. گرفتگی در داخل خرطومی نیز به ندرت موجب این مساله میشود. اگر از نحوه تمیز کردن لوله سینک ظرفشویی شامل مخزن و زیرآب مطمین شدید و سینک هنوز دچار گرفتگی بود, بایستی به موارد مشکوک احتمالی دیگر بپردازیم.

علت جمع شدن سینک ظرفشویی

معمولا سیفون و مسیر لوله های سینک ظرفشویی به دلیل وجود چربی و باقی مانده مواد غذایی در ظروف به شکل تکراری دچار گرفتگی شده و چرایی آن هم به علت این است که چربی نسبت به آب سنگین تر بوده کمی سخت با آب شسته میشود. به همین علت جداره های داخلی لوله های سینک ظرفشویی چرب شده و همراه با مواد جامد دیگر موجب ته نشین شدن جامدات و لجن در طول مسیر لوله های سینک ظرفشویی میشود.

این رسوبات ریز و لجن وار ممکن است از ابتدای راه آب سینک ظرفشویی تا داخل لوله های فاضلاب نیز ادامه پیدا کند, اما به دلیل نازک تر بودن لوله های زیر سینک نسبت به لوله فاضلاب خروجی اغلب این لوله های دچار گرفتگی میشوند. مطمینا میتون حدس زد که ورود پوست میوه, پوست تخم مرغ, خرده گوشت و پوست مرغ و ته مانده های غذا نیز اصلی ترین دلیل گرفتگی در قسمت هایی از خروجی سینک ظرفشویی میشود که بایستی با نحوه تمیز کردن لوله سینک ظرفشویی رفع شوند. البته باز کردن سیفون و زدودن تنها راه نیست و ممکن است دلایل زیر نیز دخیل باشند.

نصب غیراستاندارد سیفون و یا شکستگی در برخی قسمت های سیفون سینک ظرفشویی نیز در برخی موارد موجب کندی حرکت خروج فاضلاب , نشتی یا گرفتگی سیفون ظرفشویی میشود. در صورتیکه نشتی به عللی غیر از نقص در نصب سیفون ظرفشویی باشد. تعویض قطعات یا اصلاح نصب سیفون و یا کمک گرفتن از یک متخصص لوله بازکنی و رفع گرفتگی از روش های باز کردن راه آب سینک ظرفشویی است.

در صورت نیاز مقاله نحوه تعویض واشر سیفون زیر سینک ظرفشویی را مطالعه کرده و در صورت درخواست سرویسکار برای تمیز کردن لوله های سینک ظرفشویی با ما تماس بگیرید.

  • اشکان حسینی