خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ و فاضلاب ساختمان

خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ و فاضلاب ساختمان

اجرا و تعمیرات لوله کشی شبانه روزی

نصب و تعمیرات موتورخانه

سرویس پکیج دیواری و کولر

نصب و تعمیر شیرالات

http://tehranpiper.ir

۲ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نحوه نصب و تعویض پمپ آب کولر آبی

نحوه نصب و تعویض پمپ آب کولر آبی برای کسی که تا به حال این کار را انجام نداده است, شاید کمی پیچیده به نظر برسد, اما اگر به دقت این مطلب را مطالعه کنید و دست به کار شوید, ملاحظه میکنید که کار چندان سختی نبوده و به راحتی میتوانید با کمترین ابزار اقدام به نصب و تعویض پمپ آب کولر آبی کنید. ابتدا لازم است کمی راجع به نقش پمپ آب کولر در خنک سازی کولر بدانیم. در صورت نیاز به تعمیر کولر آبی سراسر تهران ما ما تماس بگیرید.

کولر های آبی تا تبخیری کولرهایی هستند که با ایجاد محیطی خنک در داخل اتاقک کولر و زدن باد از طریق موتور کولر به کانال کولر فضای اتاق را خنک میکنند. بنابراین عملکرد کولر آبی شامل دو قسمت خنک سازی و پرتاب باد است. موتور کولر به عنوان نیروی محرکه پرتاب باد و پمپ آب کولر به عنوان نیروی محرکه بخش خنک سازی و آبرسانی کولر مهم ترین قسمت های کولر آبی محسوب شده و اتفاقا هر دو هم با برق کار میکنند.

اگر پمپ آب کولر آبی از کار بیفتد, شاید کولر به باد زدن ادامه دهد اما احتمالا بادی گرم به داخل اتاق دمیده میشود و این مساله در روزهای گرم تابستان همه ما را اذیت میکند. البته ممکن است خنک نبودن باد کولر دلایل دیگری همچون گرفتگی مسیر لوله و اتصالات شلنگ یا خراب شیر و شناور کولر نیز داشته باشد اما از آنجا که معمولا پمپ آب کولر به دلیل استفاده مداوم ممکن است داغ کرده و به درستی کار نکند.

با توجه به عدم ارزش اقتصادی تعمیر پمپ کولر آبی به صرفه اقتصادی نیست. چرا که اولا ممکن است پمپ قابل تعمیر نباشد و ثانیا در صورت تعمیر دستمزد تعمیرکار ممکن است از قیمت پمپ بیشتر شود. پس به صورت عرف کسی به دنبال تعمیر پمپ کولر آبی نبوده و بهتر است با نحوه نصب و تعویض پمپ آب کولر آبی آشنا شده و با تهیه یک پمپ نو و جایگزین کردن آن به جای کهنه از هوای خنک کولر لذت ببرید.

نحوه نصب و تعویض پمپ آب کولر آبی

نحوه نصب و تعویض پمپ آب کولر آبی

تعویض پمپ آب کولر ساده است اما در نصب آن بایستی دقت شود.نحوه نصب پمپ اب کولر آبی پس از گذاشتن پمپ در بخشی از تشتک کولر که با شلنگ توزیع کننده آب مجاورت دارد, با نصب پمپ کولر در سبد و متصل کردن شلنگ با استفاده از چپقی و با وصل کرد کانکتور سر سیم نول و فاز خروجی از ترمینال کولر صورت میگیرد.اصولا سیم های خارج شده از ترمینال برای پمپ سایز کوچکتری داشته و به رنگ قرمز یا زرد رنگ هستند..

اگر سیم کشی مناسبی و مشخصی از سمت جعبه برق داخل کولر وجود نداشت با توجه به رنگ بندی زیر این سیم کشی را ایجاد و سرسیم های پمپ آب کولر را متصل کنید..

پمپ کولر کف کولر نصب شده و آب موجود در کفی کولر را با خروجی شلنگی که روی آن نصب است به سمت لوله سقفی و اتصالات توزیع کننده آب کولر پمپاژ میکند . قطر این شلنک تراز متصل به پمپ کولر عموما شلنگ تراز قطر ده  یا دوازده میلیمتر میباشد. برای ممانعت از آسیب رسیدن به شلنگ خروجی از پمپ بهتر است که چپقی پلاستیکی آن نیز وصل شود.

بعضی  از اقسام پمپ کولر دارای سبد سرخود بوده و در صورتیکه عدم وجود سبد  بایستی که در یک سبد مخصوص پلاستیکی قرار گرفته تا از ورود خرده آشغال به مسیر پمپ جلوگیری کنند.

هنگامی که کلید پمپ استارت میخورد, صدای کارکرد آن به صورت صدای زوزه مداوم امده و یک لرزشی هم روی پمپ احساس میکنید , و در زمانی که پمپ گیرپاژ کرده باشد این صدا ایجاد نمیشود . در برخی از پمپهای کولراحتمال دارد پمپ کار کند اما قدرت آن به قدری کم باشد که قادر نباشد آب را به درستی پمپاژ کند و بایستی یک پمپ سالم به جای آن نصب شود.

پس از اتمام نصب پمپ آب کولر بهتر است پمپ را روشن کرده تا نحوه آبرسانی و مسیر آن به سمت پوشال ها چک شود تا در صورت انسداد و نقص در عملکرد خیس کردن پوشال, مشکل رفع شود.

سیم کشی پمپ کولر آبی

انواع پمپ آب کولر

همان طور که گفته شد, اغلب پمپ های کولر با برق کار میکنند اما یک مدل پمپ آب کولر وجود دارد که با استفاده از نیروی تسمه کولر حرکت کرده اما به دلیل آسیب های احتمالی و کاهش قدرت موتور کولر خیلی مورد استقبال قرار نگرفته است.

از برندهای معروف پمپ که همگی ایرانی هستند میتوان به مارک های موتوژن تبریز , الکتروژن , دمنده , شیراز , ساحل , نسیم , خزر , جوی واتر اشاره کرد. ساختار و نحوه نصب و تعویض پمپ آب کولر آبی برندهای مذکور همگی به یک شکل است.

قیمت پمپ آب کولر

قیمت پمپ کولر آبی در حال حاضر یعنی اوایل سال 1401 در خرده فروشی ها بین 180 تا 230 هزار تومان بسته به برند و در عمده فروشی های شهر تهران بین 10 تا 20 درصد کمتر است. برند موتورژن و الکتروژن از برندهای مشهور بوده و به جز برخی مارک ها هیچ یک از پمپ های آب کولر با وجود تبلیغات فراوان گارانتی ندارند.

علت کار نکردن پمپ آب کولر آبی

خرابی و اتصالی  در کلید و سیم کشی پمپ , عدم وجود آب لوله کشی , خرابی شلنگ و شناور کولر , شکستگی و خرابی زیرآب کولر , گرفتگی مسیر پمپ آب کولر , گرفتگی شیلنگ پمپ و لوله های سقفی کولر , گیرپاژ کردن پمپ آب کولر و  کثیف بودن کف کولر را میتوان علت کار نکردن پمپ کولر آبی دانست.  در برخی موارد با وجود اینکه پمپ کار میکند و صدا میدهد اما توان لازم برای پمپاژ کردن آب ندارد.

درصورت خرابی سیم کشی ساختمان و کلید برق کولر با خدمات برق ساختمان تماس بگیرید تا به شما در رفع مشکل پمپ آب کولر کمک کنند.

وجود آب و کار کردن پمپ و خیس شدن پوشال در کولر میتواند محیط خنکی برای موتور و پمپ آب ایجاد نماید. آب موجود در کفی کولر باعث میشود که اجزا پمپ خنک مانده و از سوختن پمپ کولر جلوگیری شود . در ضمن این محیط خنک موجب میشود که موتور کولر هم از گزند داغ شدن و گیرپاژ کردن سالم بماند.

 

 

  • اشکان حسینی
  • ۰
  • ۰

قیمت لوله پکیج ساخمان

براورد قیمت لوله پکیج ساختمان به دلیل استقبال بالا از پکیج در سالهای اخیر بسیار زیاد شده است. استفاده از لوله کشی پکیج در ساختمان های در حال ساخت و حتی تبدیل لوله کشی ساختمان های دارای موتورخانه و آبگرمکن به سیستم لوله کشی پکیج که سیستم مستقل و جامعی است موجب شده که همواره قیمت لوله پکیج ساختمان و آشنایی با هزینه های نصب پکیج چقدر است.

برای پاسخ به این سوال بایستی بدانید که پکیج دیواری , رادیاتور و لوله کشی از هزینه هایی هستند که یک ساختمان برای نصب پکیج و استفاده از آب گرم مصرفی و گرمایش رادیاتور به آن نیاز دارد. به طور کلی در حال حاضر که اوایل سال 1401 است, قیمت لوله پکیج با احتساب دستمزد بین 10 تا 15 میلیون, قیمت خرید پکیج بین 10 تا 12 میلیون و  قیمت خرید رادیاتور و لوازم مربوطه نیز در حدود 10 تا 12 میلیون براورد میشود و این بدان معنی است که برای نصب پکیج در یک واحد 60 تا 90 متری در حدود 35 تا 40 میلیون تومان بایستی هزینه در نظر گرفت.

قیمت لوله پکیج ساختمان

قیمت لوله کشی پکیج ساختمان

همانطور که گفته شد در حدود 10 15 میلیون هزینه لوله کشی پکیج ساختمان است.در صورتی که اجرای لوله کشی به صورت روکار باشد شاید این مبلغ کمتر شود و در صورتیکه لوله کشی پکیج توکار باشد احتمالا این هزینه با محاسبه تخریب و نوسازی محل بیشتر میشود. عدم وجود یک نرخ اتحادیه لوله کشی ساختمان باعث شده است که نتوان به همین مبلغ هم خیلی پایبند بود و البته به دلیل نوسانات قیمت لوله اتصالات ممکن است تا چندی دیگر این نرخ نیز دستخوش تغییرات شود. البته قیمت های فوق مربوط به اجناس معمولی بوده و در صورت استفاده از بهترین لوله برای شوفاژ که همان لوله های پنج لایه هستند قیمت فوق بین 30 تا 40 درصد افزایش پیدا میکند.

یک واحد 70 تا 80 متری در حدود 5 تا 7 میلیون تومان هزینه خرید اجناس لوله کشی جنس تک لایه داشته و که قیمت لوله آب سرد و گرم و رادیاتور با محاسبه لوله آذین این مقدار میشود. در حدود 7 تا 8 میلیون تومان نیز هزینه اجرای لوله کشی تک لایه میشود.

در مورد لوله کشی پنج لایه نیز بایستی در حدود 8 تا 12 میلیون جنس در نظر گرفت و رقمی در حدود 10 تا 12 میلیون تومان دستمزد اجرای لوله کشی پکیج و شوفاژ میشود. البته برای تخمین دقیق بهتر است به مرکز خرید اینترنتی لوله نیوپایپ یا فروشگاه اینترنتی لوله اتصالات حسین پور مراجعه کنید.

اگر لوله کشی پکیج به صورت کلکتوری انجام شود هزینه لوله کشی پکیج تقریبا 30درصد نسبت به روش انشعابی بیشتر خواهد شد. حتی برندهای متفاوت نیز در قیمت نهایی لوله کشی پکیج موثر هستند, مثلا با یک نگاه اجمالی به لیست قیمت سوپرپایپ مشاهده میکنید که قیمت های سوپرپایپ در حدود 20 تا 30 درصد گران تر از برندی مثل نیوپای یا ایزوپایپ است. البته اگر قصد خرید لوله و اتصالات دارید با مراجعه به فروشگاه لوله و اتصالات حسین پور میتوانید از تخفیف های ویژه بهرمند شوید.

قیمت لوله کشی پکیج روکار

قیمت لوله کشی پکیج روکار نسبت به لوله کشی توکار به دلیل عدم نیاز به تخریب و کنده کاری و هزینه پوشش و بنایی بعد از آن کمتر بوده و مدت زمان کمتری هم نیاز دارد. تقریبا میتوان گفت که برای یک واحد کوچک بین یک تا 2 روز برای لوله کشی پکیج روکار زمان نیاز داریم.

قیمت لوله کشی پکیج روکار متری محاسبه نشده و بستگی به شکل هندسی و محل عبور و متراژ لوله ها و تعداد رادیاتور شیرالات و پیچ و خم لوله کشی ساختمان دارد. اما به طور کلی بین 80 تا 100 هزار تومان میتوان برای هر متر لوله کشی در نظر گرفت. لوله کشی پکیج شامل دو قیمت لوله کشی آب سرد و گرم و لوله کشی رادیاتور شوفاژ است و هریک از این دو مورد توسط یک جفت خط جداگانه اجرا میشوند.

قیمت لوازم لوله کشی پکیج

هزینه کلی لوله کشی پکیج روکار با نصب رادیاتور و شیرالات در حدود 15 میلیون تومان و بدون نصبیات در حدود 12 تا 13 میلیون میشود. نیمی از این مبلغ مربوط به هزینه خرید و نصف آن دستمزد است. یعنی در حدود 5 تا 6 میلیون تومان هزینه خرید اجناس لوله کشی پکیج برای یک واحد زیر 100 متر میشود.

لوازم لوله کشی پکیج شامل خرید لوله تک لایه یا پنج لایه, خرید زانوی یک سرفلز برای نصب پکیج به تعداد دو عدد, هزینه خرید زانوی یک سر فلز برای نصب شیرالات و رادیاتور و اتصالات سه راهی و زانویی انشعاب های لوله کشی به همراه بست و تجهیزات جانبی میباشد.

 

قیمت لوله شوفاژ

به دلیل اینکه آب رادیاتور و شوفاژ گرم است بهتر است برای اجرای لوله کشی رادیاتور از لوله های مقاوم در مقابل گرما استفاده شود. لوله های سفید و سبز پلاستیکی مقاومت خوبی داشته و قیمت مناسبی هم دارند اما اگر  کار درجه یک میخواهید بایستی از لوله های 5 لایه استفاده کنید. برای همین منظور در لوله کشی پکیج قیمت لوله شوفاژ که در آب سرد و گرم هم استفاده میشود , تعیین کننده قیمت لوله کشی پکیج ساختمان است.

 

  • اشکان حسینی