خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ و فاضلاب ساختمان

خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ و فاضلاب ساختمان

اجرا و تعمیرات لوله کشی شبانه روزی

نصب و تعمیرات موتورخانه

سرویس پکیج دیواری و کولر

نصب و تعمیر شیرالات

http://tehranpiper.ir

۱ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تعویض واشر زیر سینک ظرفشویی

در نگاه اول شاید تعویض واشر زیر سینک ظرفشویی کار سختی به نظر نرسد, ولی اگر اینکار به درستی انجام نشود. یکی از اعصاب خوردکن ترین کارهای پیش پا افتاده نصب و آب بندی کردن لوله کشی سینک ظرفشویی و روشویی است ,  که به در عین راحتی احتمالا با چند بار نصب یا تعویض دوباره مشکل نشتی آن پابرجا باشد. تعمیر لوله های زیر سینک ظرفشویی یکی از کارهای رایج در خرده کاری تاسیساتی ساختمان به حساب می آید.

سیفون ظرفشویی یک پک به هم پیوسته از اتصالات و مهره های پلاستیکی و بعضا فلزی هستند که توسط واشرهای ویژه ای آب بندی میشوند. همان طور که در نحوه نصب سیفون ظرفشویی به آن اشاره کردیم , سیفون ظرفشویی کار تجمیع و هدایت فاضلاب داخل سینک را به لوله کشی فاضلاب ساختمان داشته و به دلیل اینکه با واشر آب بندی شده و هر از گاهی تجمع لجن موجب گرفتگی آن میشود, نیاز است که هر از چندی نسبت به باز کردن و تمیز کردن آن اقدام کنیم, اما ممکن است به دلیل ناشی گری و عدم تجربه در نحوه نصب قطعات نشود که کار آب بندی آنرا انجام داد.

تعویض واشر زیر سینک ظرفشویی

نحوه تعویض واشر زیر سینک ظرفشویی

برای تخلیه سیفون ظرفشویی کافی است که قطعات به خصوص قلمبگی سیفون که بعضا به شکل سه راهی بوده, باز شده و بعد از تمیزکاری آنها را مجددا ببندیم. واشرهای سینک ظرفشویی چند مدل بوده و مدلهای رایج آنها انواع تخت و استوانه ای کونیک دار هستند. قطر واشرهای زیر سینک ظرفشویی هم اندازه با اندازه مهره ای که واشر داخل آن قرار میگیرد بوده و معمولا در 2 قطر واشر 4 و واشر 5 تخت و بعضا استوانه ای هستند. بهتر است در زمان تعویض واشر زیر سینک ظرفشویی به محل و اندازه و وضعیت قرار گیری واشر نیز دقت کنید. اغلب نقاط سینک ظرفشویی دارای واشرهای تخت بوده و فقط در برخی سینک ها در قسمت لوله عمودی منتهی به مخزن سیفون واشر کونیک دار استوانه ای برای تنظیم ارتفاع مخزن استفاده میشود.

در صورتی که به واشر مناسب دستزسی ندارید بهتر است با استفاده از همان واشر و کمی نوار تفلون اقدام به آب بندی آن نمایید.

آب بندی واشر زیر سینک ظرفشویی

دلایل نشتی سیفون ظرفشویی

ولی ممکن است, تنها علت عدم آب بندی خرابی واشر نبوده و رزوه به رزوه بودن یا خرابی اتصالات موجب خارج شدن سیفون از آب بندی باشد. له شدگی واشر نیز ممکن است موجب نشتی بوده و بایستی در این مواقع تعویض واشر زیر سینک ظرفشویی انجام شود. آب بندی سیفون روشویی نیز به همین شکل است.

برای مطمین شدن از نحوه نصب سیفون ظرفشویی بهتر است که قبل از باز کردن یک عکس از نحوه قرارگیری قطعات مختلف آن بگیریم. در صورت نیاز به آب بندی و تعویض واشر زیر سینک ظرفشویی با خدمات تاسیسات تهران 24 تماس بگیرید.

  • اشکان حسینی