خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ و فاضلاب ساختمان

خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ و فاضلاب ساختمان

اجرا و تعمیرات لوله کشی شبانه روزی

نصب و تعمیرات موتورخانه

سرویس پکیج دیواری و کولر

نصب و تعمیر شیرالات

http://tehranpiper.ir

۱ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نرخ دستمزد کاشی کاری

هزینه و نرخ دستمزد کاشی کاری در ساخت بنا , بازسازی آپارتمان یا تعمیر سرویس بهداشتی را میتوان از مهمترین و اصلی ترین بخشها در تخمین و براورد هزینه های ساختمانی و بنایی دانست. همانطور که میدانید متراژ کار در تعیین قیمتها میتواند موثر واقع شود و نرخ دستمزد کاشی کاری هم از این قضیه مستثنی نیست. هرچقدر که متراژ کار بیشتر شود و کار برزگتر باشد هزینه متری نرخ کاشی کاری کاهش پیدا میکند. ار ظرفی نصب کاشی و سرامیک روی دیوار یا کف هم تفاوت هایی داشته و شرایط و نحوه کاشی کاری نیز در نرخ اجرت کاشی کاری بسیار موثر است.

نحوه محاسبه نرخ دستمزد کاشی کاری 1402

همانطور که گفته شد متراژ و حجم کار در کنار روش اجرا و نصب کاشی کاری میتواند تعیین کنند قیمت کاشی کاری باشد. معمولا و به صورت عرف متراژهای بالای 50 متر به صورت متری و کمتر از 50متر به صورت چکی محاسبه میشود. عوامل بیرونی مانند دستمزد یک رور کارگر هم در محاسبه نرخ کاشی کاری موثر است.

در حال حاضر که مزد یک روز کارگر درحدود 300 هزار تومان است هزینه تعمیر سرویس بهداشتی در بخش کاشی کاری به ازای هر روز کار در حدود 1 میلیون تا 1500 هزار تومان با هزینه استاد و کارگر تخمین زده میشود.البته تعداد سرویس بهداشتی هم دراین رقم دخیل بوده و حتی نوع چسبی بودن یا دوغابی بودن کار هم موثر است. اگر کاشی کاری سرویس بهداشتی همراه با دیوار باشد ممکن است در کل کمی بتوان تخفیف هم قایل شد اما به طور کلی دستمزد کاشی کاری در کارهای کوچک چکی و کنتراتی است.

در حال حاضر دستمزد کاشی کاری سال 1400 در حدود اعداد زیر است که البته بسته به نوع و حتی ابعاد کاشی و مدل دار بودن آن متفاوت میباشد.

دستمزد نصب کاشی و سرامیک کف : متری از 115000 تا 150000 تومان
هزینه نصب کاشی و سرامیک بدنه    : متری از 120000 تا 180000 تومان

هزینه نصب کاشی راه پله و مشاعات : متری از 170000 تا 200000 تومان
قیمت نصب کاشی چسبی متراژ بالا  هر متر از 170000 تا 210000 تومان

هزینه نصب کاشی بین کابینتی هر آشپزخانه: از 3 تا 4 میلیون تومان
اجرت نصب کاشی و سرامیک هر سرویس بهداشتی بین 5.5 تا 8 میلیون تومان

اجرت کاشی کاری استخری ساده و طرح دار هرمتر 290 تا 340 هزارتومان.

 

کیفیت کار نیز در قیمت بسیار مهم بوده و اگر از کار کسی مطین هستید بهتر است کار کاشی کاری را با همان محول کنید , چرا که کار کاشی کاری حتی به دلایل عایق کاری و علت نشت آب از زیر توالت ایرانی و سرویس بهداشتی نیز ربط خواهد داشت.

نرخ دستمزد کاشی کاری

کاشی کاری منزل

یکی از مقاطع پایانی ساخت بنا، کاشی‌کاری است. کاشی به مصالح ساخته شده از گل که در دو نوع لعاب‌دار و بدون‌ لعاب از پختن گل رس به صورت ورقه هایی در ابعاد و اشکال مختلف تولید می‌شود. لعاب لایه شفاف است که به صورت مایع بر روی بدنه سفالین کاشی اندود شده و همراه کاشی در دمای بیش از 1200 درجه سانتیگراد پخته می‌شود.

همانطور که میدانید در بناهای در حال ساخت کاشی کاری به صورت دوغابی اجرا میشود و در برخی موارد در حین بازسازی کاشی کاری به صورت چسبی انجام میشود به خصوص در نصب کاشی های بین کابینتی آشپزخانه. مراحل کاشی کاری دوغابی عموما به شرح زیر میباشند.

  1. زیرسازی و آماده سازی کف و بدنه
  2. تهیه و مخلوط کردن ملات کاشی کاری
  3. ملات ریزی
  4. نصب کاشی و سرامیک بدنه و کف
  5. دوغاب ریزی
  6. بندکشی

بعد از کاشی کاری نصب تحهیزات بهداشتی انجام میشود.

زیرسازی و عایق کاری قسمت اصلی از کار به شمار می‌آید و اگر به درستی اجرا نگردد، کیفیت نصب کاشی و سرامیک کم میشود. برای زیرسازی بایستی از ملات ماسه سیمان استفاده کرد. سیمان متریال سفت ,چسبنده و نفوذناپذیر برای استحکام سطوح افقی و عمودی و جلوگیری از نفوذ آب و نم بکار رفته و در ساعات اولیه ساخت ملات هرچقدر مرطوب شود , محکم تر میشود. البته مصرف بیش از حد سیمان علاوه بر قیمت بالای آن موجب از دست دادن این ویژگی مهم میشود.

به غیر از نرخ دستمزد کاشی کاری در اجرا و نصب کاشی و سرامیک، شیب بندی و تراز بودن کفسازی است. یک استاد کاشی کاری باید مطمین شود که سطح کف سازی بسته به محل کاملا صاف و بدون پستی بلندی و یا در اماکنی مانند سرویس بهداشتی حمام دستشویی , آشپزخانه و اماکن دارای کفشور دارای یک شیب ملایم به سمت کفشوی است. صاف نبودن زیرکار ، چیدمان کاشی و استحکام  هر عدد کاشی را دچار تزلزل می‌کند.

مساله بعدی ساخت ملات است که نیاز به تجربه کافی در ساخت ملات و استفاده از مواد مختلف در کاشی کاری دارد. معمولا در کاشی کاری کف سیمان زیادی در ساخت ملات به کار نرفته و فقط از ماسه استفاده میشود و سپس بندکشی انجام میشود اما در کاشی کاری بدنه بعد از نصب هر رج یا ردیف کاشی بایستی حتما فاصله بین کاشی و دیوار از ملات دوغابی سیمان پر شود.

در نصب کاشی ممتد بودن خطوط عمودی و افقی بین کاشی ها و استفاده از کاشی های کامل به خصوص در انواع مدل دار و نصب کاشی های برش خورده در نقاطی که کمتر دید دارند بسیار مهم است و این حوصله و سلیقه داشتن میتواند در نرح دستمزد کاشی کاری تاثیر داشته باشد, چرا که نصب کاشی با حوصله و تمیز کاری نیاز به زمان بیشتری داشته و هزینه استاد و کارگر را به دلیل زمان بر بودن زیاد میکند.

بندکشی مرحله آخر کاشی کاری است که علاوه بر پرکردن خلل و فرج و استحکام رخ زیبایی به نمای کاشی کاری میدهد.

در کاشی کاری چسبی بایستی دقت کنید که استحکام کاشی به اندازه انواع دوغابی نیست و در طریقه نصب توالت فرنگی دیواری نمیتواند به اندازه کافی مقاومت داشته باشد. مساله بعدی این است که در صورت استفاده و نصب شیرالات توکار شما بایستی حتما از کاشی کاری دوغابی استفاده کنید.

 

  • اشکان حسینی