خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ و فاضلاب ساختمان

خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ و فاضلاب ساختمان

اجرا و تعمیرات لوله کشی شبانه روزی

نصب و تعمیرات موتورخانه

سرویس پکیج دیواری و کولر

نصب و تعمیر شیرالات

http://tehranpiper.ir

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سرویس کار و تعمیرکار کولر نیاوران

اعزام فوری و شبانه روزی سرویس کار و تعمیرکار کولر نیاوران.

نصب , راه اندازی , سرویس و تعمیر کولر آبی نیاوران بدون تعطیلی, سیم کشی , لوله کشی و نصب کولر آبی و سلولزی, شستشو, تعویض پوشال , روغن کاری و سرویس کولر آبی , عیب یابی و  رفع عیب کولر آبی, نصب , تعویض و تعمیر موتور کولر آبی,پمپ آب کولر, پوشال, برزنت, تسمه, فولی, یاتاقان, فلکه و کلیه خدمات سرویس و تعمیر کولر آبی و حضور 30 دقیقه سرویس کار و تعمیرکار کولر نیاوران و محدوده اطراف.

تعویض پروانه کولر آبی

سرویس کار و تعمیرکار کولر نیاوران

سرویس کار و تعمیرکار کولر نیاوران

سرویس کولر هم موجب افزایش راندمان کولر آبی شده و هم طول عمر کولر آبی و متعلقات آن را افزایش میدهد. نظافت , روغن کاری , تعویض پوشال و عیب یابی از اصول سرویس کولر آبی است.

با وجود آلودگی هوای شهر تهران عوض کردن هرساله پوشال کولر یک اجبار است که هر ساله انجام شود. علاوه بر تعویض پوشال تمیز کردن کولر و زدودن گرد و غبار از تمامی قسمت های قابل انجام ضروری به نظر میرسد. سرویس و روغن کاری کولر آبی علاوه بر افزایش راندمان موجب بالا رفتن طول عمر کولر و قطعات میشود. جهت دریافت خدمات سرویس و تعمیر کولر آبی شبانه روزی با ما تماس بگیرید.

سرویس کولر آبی نیاوران

بررسی مسیر آب پمپ و آبرسانی به پوشال کولر از اموری است که بایستی دقت شود.

شناور , برزنت , شیلنگ و لوله های آبرسانی,برزنت کولر, تشت کولر, حلزونی, یاتاقان, فولی(پولی) و شفت از ادوات کولر آبی هستند که در موقع سرویس کولر باید بررسی شوند.

تنظیم شناور به میزان مناسب هم باعث صرفه جویی در مصرف آب شده و از سرریز شدن اب جلوگیری میکند و با آبرسانی مناسب به پوشالها موجب خنک شدن باد خروجی خواهدشد.

پارگی و وجود درز در برزنت نیز موجب تلفات باد تولید شده میشود و باد کولر ضعیف میشود. سوراخ بودن تشت کولر هم موجب از بین رفتن آب و حتی خرابی ایزوگام میشود.

تعمیرکار کولر آبی نیاوران

به غیر از نشتی های کولر از کف , شیر و شلنگ که کاملا مشخص هستند ویا پارگی برزنت کولر برخی عیوب کولر مانند خنک نبودن باد کولر و یا کاهش قدرت باد زدن کولر از جمله ایرادات رایج کولر آبی هستند. در کنار این مشکلات سرویس کار و تعمیرکار کولر نیاوران بایستی به خاموش شدن و یا روشن نشدن کولر مسلط بوده و تا حدی از برقکاری نیز سر در بیاورد. سر و صدای کولر آبی و یا بوی بد کولر نیز از جمله مشکلات کولر آبی است.

از جمله مراحل عیب یابی و تعمیر کولر آبی را میتوان خنک نبودن باد کولر میتواند به دلیل خرابی پمپ آب باشد که با تهیه و نصب پمپ آب کولر جدید رفع میشود. البته ممکن است پمپ سالم بوده و به دلیل خرابی شناور یا بسته بودن شیر آبی کف کولر وجود نداشته باشد که پوشال ها را خیس کند و به همین دلیل باد کولر  گرم میشود. مساله دیگر گرفتگی مسیر لوله های آبرسانی کولر است که موجب خیس نشدن تمامی قسمت های پوشال کولر آبی میشود.

خاموش شدن ناگهانی کولر ممکن است به دلیل خرابی موتور کولر یا پارگی تسمه و بعضا خارج شدن فولی از سرجای خود باشد. روشن نشدن کولر نیز احتمالا به همین دلایل یا بعضا قطع شدن یا مشکل در سیم کشی کلید با ترمینال برق کولر باشد.

پاره شدن برزنت یا باز شدن بخشی از آن نیز باعث پرت باد کولر شده و بایستی نسبت به نصب برزنت کولر و چسباندن آن اقدام شود.

بوی بد کولر به دلیل مجاورت کولر با لوله های سرویس بهداشتی یا نقاط بد  بوی دیگر مانند دودکش موتورخانه و پکیج است. صدای ناهنجار کولر نیز در درجه اول مربوط به خرابی یاتاقان کولر است که بسیار خطرناک بوده وبایستی سریعا نسبتا به تعویض یاتاقان کولر اقدام شود. مساله بعدی پاره شدن و پرپر شدن تسمه است که باعث ایجاد صدا شده و یک ایراد دیگر هم احتمالا مربوط به لق بودن پیچ های پایه دینام است.

در صورت نیاز به سرویس کار و تعمیرکار کولر نیاوران با ما تماس بگیرید.

  • اشکان حسینی
  • ۰
  • ۰

علت نشت آب از زیر توالت ایرانی

در این نوشته به علت نشت آب از زیر توالت ایرانی که یکی از شایع ترین موارد نشتی سرویس های بهداشتی است, خواهیم پرداخت. نشتی هایی که  از سقف توالت ایرانی به طبقات پایین رخ میدهند, هم باعث تخریب و هم موجب آسیب های روانی و مشاجرات زیادی بین افراد یک ساختمان میشوند. با توجه به احتمالاتی که در مورد هزینه و دردسرهای رفع نشتی و تعمیرات آن میرود, بعضی از افراد رفع این مشکل را به امروز و فردا موکول کرده و نمیدانند که این مشکل هر چه سریعتر حل شود, هم به نفع خودشان است و هم به نفع همسایگان و بخصوص طبقه زیرین که این مساله برای آنها مشکلاتی را به وجود آورده است.

به طور کلی هرگونه نشتی یا خرابی لوله کشی داخل یک واحد آپارتمان احتمالا به دیگر نقاط ساختمان آسیب رسانده و مالک یا ساکنین آنجا وظیفه دارند, سریعا نسبت به تعمیرات آن اقدام کنند. علت نشت آب از زیر توالت ایرانی یا اطراف آن به چند دلیل مختلف تقسیم بندی میشود که در ادامه به بررسی پیدا کردن و رفع این نشتی ها میپردازیم.

علت نشت آب از زیر توالت ایرانی

چند علت نشت آب از زیر توالت ایرانی

عموما دو علت اصلی علت آب دادن سیفون دستشویی میشود. علت اول خرابی عایق بندی و دلیل دوم نقص در سیستم لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان است. هر یک از این دو بخش نیز میتوانند دلایل جزیی تری داشته باشند.

به طور کلی در یک سرویس بهداشتی یک لوله آب و فاضلاب وجود دارد که لوله فاضلاب در زیر قیروگونی یا ایزوگام قرار گرفته و لوله کشی آب در قسمت بالایی عایق و روی آن سرامیک و کف سرویس قرار دارد. آب مصرف شده در توالت ایرانی همراه با فضولات داخل کاسه به سمت شترگلویی رفته و شترگلویی با حفظ مقدار معینی از آب مابقی را به لوله کشی فاضلاب منتقل میکند.

شکل کار یک سرویس بهداشتی به صورت استاندارد بدین گونه است و اگر عایق بندی کف سرویس بهداشتی شامل عایق ایزوگام و قیرگونی و یا حتی بندکشی سرویس بهداشتی  مشکل داشته باشند در هنگام استفاده از سرویس بهداشتی آب از محل شکاف یا سورخ های خیلی ریز هم عبور کرده و علت نشت آب از زیر توالت ایرانی میباشد. در صورت ترکیدگی لوله آب به دلیل فشار بالای آب و تجمع آن باز هم موجب نشتی میشود. لوله آب فاضلاب اگر چه فشار جندانی ندارد اما به دلیل اینکه در زیر عایق کاری قرار دارد با کوچکترین ترک یا نشتی ممکن است موجب نمایان شدن در سقف طبقه زیرین شود. به دلیل گیج کننده بودن و تعدد لوله های مختلف ما چند علت نشت آب از زیر توالت ایرانی را به شرح زیر طبقه بندی کرده ایم.

  • وجود شکاف یا سوراخ در عایق کاری کف سرویس بهداشتی اعم از قیرگونی یا ایزوگام کف سرویس بهداشتی
  • خراب شدن بندکشی و نفوذ آب از بدنه سرویس بهداشتی به پشت عایق سرویس و بروز در طبقه پایین
  • وجود ترک در سیفون توالت ایرانی یا فاسد شدن چسب یا ارینگ شترگلویی و اتصالات فاضلاب
  • خارج شدن کاسه توالت ایرانی از آب بندی ابر اثر نشست ساختمان یا نصب نامناسب
  • گرفتگی لوله فاضلاب, پس زدن آب و نشتی از درزهای اتصالات
  • گرفتگی یا خارج شدن آب بندی لوله فلاش تانک در محل اتصال به کاسه توالت ایرانی
  • ترکیدگی لوله آب
  • نشتی از شیر توالت یا شیر پیسوار

برای تشخیص دقیق بایستی تک تک موارد فوق بررسی شوند اما شایع ترین موارد به ترتیب زیر میباشند. در صورتیکه شیر فلکه های قطع کردن اب سرد و گرم و شوفاژ ورودی واحد هم در سرویس بهداشتی قرار داشته باشد ممکن است باعث نشتی از زیر سرویس بهداشتی ایرانی شود. در ساختمان هایی که رایزر اصلی آب و فاضلاب ساختمان نیز از کنار توالت ایرانی رد شده باشند ممکن است علت نشت آب از زیر توالت ایرانی باشند.

برای رفع نشتی لوله آب این مقاله را نیز مطالعه کنید.

چگونه دلیل نشتی آب از زیر توالت ایرانی را پیدا کنیم ؟

در مرحله اول باید مطمین شویم که دلیل نشتی به خاطر ایراد در عایق کاری است یا خرابی مربوط به تاسیسات لوله کشی ساختمان و تجهیزات جانبی آن است. در صورتی که نشتی دایمی باشد احتمالا ترکیدگی لوله یا خرابی شیرآلات آب موجب نشتی از طبقه زیرین هستند. در صورتیکه حجم زیادی آب از طبقه زیر نشتی کند احتمالا لوله ها ترکیده باشند و در صورتیکه نشتی به صورت قطره ای و ممتد باشد به دلیل خرابی شیرآلات و نشتی آنها بخشی از هدر رفت آب به طبقه زیر سرایت میکند.

البته نشتی لوله های فاضلاب نیز ممکن است به صورت قطره ای و چکه کردن باشد که این مورد را میتوان با قطع کردن شیر فلکه آب تشخیص داد. بدین صورت که اگر با قطع کردن لوله آب سرد و گرم اگر نشتی ادامه پیدا کرد متوجه میشویم که نشتی مربوط به فاضلاب است. این مورد را میتوان با تمیز یا کثیف بودن و حتی بوی آب نیز تشخیص داد. 

 

اما در خرابی عایق سرویس بهداشتی با پاشیدن آب توسط شلنگ روی کف سرویس بهداشتی آب بلافاصله یا با تاخیر چند دقیقه ای به طبقه زیر نشتی میکند. این نشتی در صورت نریختن آب در کف سرویس بهداشتی قطع شده و یا به طرز فاحشی کم میشود.

یک نشتی نادر دیگر هم این است که محل اتصال لوله فلاش تانک به کاسه بر اثر گرفتگی یا خارج شدن از آب بندی از پشت کاسه به طبقه زیر نشت میدهد. پیدا کردن این نشتی مرموز بسیار سخت بوده و به تجربه بالایی نیاز دارد. اما به طور کلی غیر از ترکیدگی های لوله آب که شدت نشتی زیاد هستند , علت نشت آب از زیر توالت ایرانی را میتوان خرابی عایق یا خرابی سیفون توالت ایرانی و نشتی های مربوط به لوله فاضلاب دانست. مورد آخر را میتوان با برداشتن سقف کاذب طبقه پایین پیدا کرد.

 

  • اشکان حسینی