خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ و فاضلاب ساختمان

خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ و فاضلاب ساختمان

اجرا و تعمیرات لوله کشی شبانه روزی

نصب و تعمیرات موتورخانه

سرویس پکیج دیواری و کولر

نصب و تعمیر شیرالات

http://tehranpiper.ir

۱ مطلب در آبان ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

مشخصات و قیمت فوم گرمایش از کف ساختمان

در این نوشته به بررسی مشخصات و قیمت فوم گرمایش از کف ساختمان میپردازیم. همانطور که میدانید اجرای سیستم گرمایش از کف در حال حاضر یکی از روش های متداول در گرم کردن اماکن مسکونی, اداری و حتی صنعتی برای جلوگیری از اشغال محیط توسط رادیاتور و البته دیگر مزایای آن میباشد. این سیستم مانند دیگر سیستم های تاسیسات گرمایشی از یک سری استانداردهای خاصی پیروی کرده و در عین حال نیاز به لوازم خاصی دارد. فوم گرمایش از کف یکی از تجهیزات مورد نیاز و ضروری برای اجرای گرمایش از کف بوده که به منظور جلوگیری از پرت انرژی و افزایش راندمان سیستم اجرا میشود. در این چندساله اخیر روش های متفاوتی برای استفاده از عایق های مختلف و ایزولاسیون گرمایش از کف بکار برده شده است که در ادامه به آنها میپردازیم.

برای خرید و استعلام قیمت لوازم گرمایش از کف به فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار مراجعه کنید.

در روش گرمایش از کف ابتدا قسمت پایین که مورد نیاز ساکنین است گرم می‌شود و هوا با دمای کمتری به سقف می‌رسد ،در روش‌های گرمایشی دیگر تا ۷۰ درصد گرما نزدیک سقف جمع می‌شود و نزدیک کف، دما پایین‌تر است،

اما همه ما زمانی احساس بهتری داریم که پاهای ما گرم باشد و هوای بالای اتاق کتر گرم شده، پس گرما باید جایی تولید شود که احتیاج بیشتری به آن است. یعنی در قسمت پایین منزل  این سیستم گرمایشی این است که با موازنه چهار عامل راحتی، گرمایش تابشی، جریان هوا و رطوبت مناسب احساسی مطبوع و گرمایی یکنواخت را ایجاد می‌کند.

به طور کلی در راه عایق کردن کف ساختمان و آماده سازی آن برای اجرای گرمایش از کف 2 روش وجود دارد. در روش اول پس از کف سازی با ملات سیمان فوم های ورقه های گرمایش از کف  خوابانده میشوند و سپس با شبکه های فلزی یا مش روی آن پوشانده شده و لوله های بعد از خوابیده شدن روی مش ها توسط بست کمر بندی به مش متصل میشوند. این روش بسیار اساسی بوده و البته کمی گران قیمت و سنگین تمام میشود. به جای استفاده از مش میتوان بست ریلی گرمایش از کف یا حتی بست خاردار برای نگه داشتن لوله گرمایش از نیز استفاده کرد که خیلی استیبل نیستند.

فوم های گرمایش از کف با قطر های مختلف بوده که معمولا ضخامت 1 سانتی متری آنها مناسب بوده و در 3 نوع فوم ساده گرمایش از کف , فوم متالایز گرمایش از کف و فوم XPE  گرمایش از کف تولید و نصب میشوند. فوم ساده گرمایش از کف از دو نوع سفید و مشکی (الاستومری) با روکش متالایز و روکش الومینوم تولید می شود . مزایا به این فوم عایق در برابر گرما ، سرما ، عایق حرارتی ، برودتی و مقاوم در برابر ضربه و مقاوم در برابر آتش سوزی . وظیفه اصل این فوم یک نواخت کردن کل دما در سیستم گرمایش از کف بوده و هرکدام مشخصات و ویژگی های خاصی دارند.

نوع دیگر فوم ها ورقه ای نبوده و در ابعاد 100 در 70 و 100 در 50 تولید و نصب میشوند. این فوم یا Mat ها ضخامت بیشتری تا 5 سانت داشته و البته بیشتر از نوع ضخامت 3 سانتی متری آنها استفاده میشود. نوع خاصی از این فوم ها که به فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف معروف هستند دقیقا برای اجرای گرمایش از کف طراحی و ساخته شده اند و به جهت حجم بالای آنها عایق گرمایش و صوتی خوبی بوده و در ضمن مسیر عبور لوله کشی گرمایش از کف در آنها تعبیه شده است.

قیمت یونولیت شانه تخم مرغی گرمایش از کف 

مشخصات و قیمت فوم گرمایش از کف ساختمان

قیمت فوم گرمایش از کف

قیمت فوم گرمایش از کف از حدود متری 20 تا 35 هزار تومان متغیر است. کیفیت, نوع و مدل فوم گرمایش از کف در این قیمت موثر بوده و ضمنا به دلیل نوسانات ارزی و قیمت مواد اولیه پلیمری نمیتوان قیمت دقیقی در لحظه ارایه نمود. برای استعلام قیمت فوم گرمایش از کف و فوم شانه تخم مرغی به سایت اینترنتی فروشگاه لوله اتصالات حسین پور مراجعه نمایید.

فوم گرمایش از کف معمولی یا ساده

این نوع فوم کمترین میزان ایزولاسیون را داشته و پرت حرارتی بالایی دارند به خصوص اگر ضحامت کمی داشته باشند و از نوع فوم های پلی اتیلن PE سفید رنگ باشند. نوع سیاه یا الاستومری فوم گرمایش از کف معمولی کیفیت بیشتری داشته و میتواند جلوی هدر رفت حرارت را دز کف و دیوار های پایینی محیط بگیرد.

فوم گرمایش از کف متالایز یا XPE

فوم گرمایش متالایز یا XPE در بین فوم های ورقه های بیشترین کیفیت را داشته و دلیل آن وجود یک ورقه آلومینیومی در روی فوم ورقه ای است. قیمت فوم متالایز گرمایش از کف بیشتر از فوم های ساده بوده و ضخامت آنها از فوم های  شانه تخم مرغی کمتر است.  ضمن اینکه در اجرای گرمایش از کف از انواع بست یا مش برای ثابت نگه داشتن لوله بایستی استفاده نمود.

فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف

فوم شانه تخم مرغی همان طور که از نامش پیداست شبیه شانه های تخم مرغ بوده و به آن یونولیت گرمایش از کف نیز گفته میشود. این فوم ها دارای ابعاد مشخصی بوده که هر تولیدی سایز منحصر به فردی تولید میکند. فوم شانه تخم مرغی نسل جدیدی از فوم های گرمایش از کف هستند که علاوه بر عایق حرارتی دارای ویژگی آکوستیک یا عایق صوتی نیز هستند.

در وضعیت ارمانی ، یک سامانه گرمایش از کف باید تمام انرژی خود را به سمت بالا و به سمت فضای داخلی که گرم می شود، هدایت کند. با این حال، فقدان عایق حرارتی مناسب می تواند گرما را نیز به سمت پایین حرکت دهد، که نشان دهنده از دست رفتن انرژی است.

آنچه که در زیر فوم گرمایش از کف به وقوع میپیوند, می تواند مقدار زیادی گرما را جذب کند، به خصوص در فصل زمستان. این اثر همچنین ممکن است برای اسلب معلق یک ساختمان قابل توجه باشد، جایی که گرما می تواند به ناحیه زیر اسلب گم شود.

بهترین راه برای نرمالیزاسیون از طریق سیستم های گرمایش از کف نصب عایق حرارتی زیر لوله های گرمایشی است, بدین ترتیب بیشتر حرارت ها به سوی محیط انتقال داده خواهد شد , و به طور قابل توجهی افزایش کارایی انرژی می شود. چنین سیستمی می تواند با مصرف انرژی کمتری از یک بدون عایق کار کند و مخارج اجرایی آن را کاهش دهد. علاوه بر این، عایق باعث گرم شدن سریع تر می شود و امکان کنترل بهتر حرارت را برای افزایش راحتی فراهم می کند. این مقاله یک مرور کلی از محصولات عایق حرارتی ارائه می دهد که درباره ی مزایای floorunder heating system اطلاعات خوبی به شما میدهد.

  • اشکان حسینی