خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ و فاضلاب ساختمان

خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ و فاضلاب ساختمان

اجرا و تعمیرات لوله کشی شبانه روزی

نصب و تعمیرات موتورخانه

سرویس پکیج دیواری و کولر

نصب و تعمیر شیرالات

http://tehranpiper.ir

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

آموزش نحوه تعویض شیر ظرفشویی آشپزخانه , حمام ودستشویی

نحوه تعویض و نصب شیر ظرفشویی آشپزخانه , دوش حمام , دستشویی و توالت 

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب و فاضلاب , شوفاژ و لوازم سرویس بهداشتی

عیب یابی و تشخیص نشتی و رفع چکه آب از تمام لوله ها و تاسیسات ساختمان

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب سرد و گرم روکار توکار تک لایه پنج لایه پلیمری 

رفع گرفتگی و بازکردن لوله های فاضلاب و رسوب زدایی لوله آب و گرمایش

نحوه تعویض شیر ظرفشویی آشپزخانه

نحوه تعویض شیر ظرفشویی آشپزخانه

برای تعویض شیر ظرفشویی آشپزخانه بایستی ابتدا یک شیر شبیه شیری که روی کار نصب است تهیه کنید . یعنی اگر شیر ظرفشویی شما از نوع توکاسه است که معمولا همین طور است , بایستی شیر خریداری شده نیز از نوع تک پایه یا توکاسه باشد واگر که شیر ظرفشویی شما دیواری باشد , شیر دیواری تهیه کنید , چرا که این دو نوع شیر به یکدیگر نمیخورند . 

شیر توکاسه داخل سینک نصب میشود و شیر دیواری به روی دیوار نصب میشود . نصب شیر دیواری را در قسمت نصب شیرالات دوش و توالت توضیخ خواهیم داد زیرا طریقه نصب شیرالات دیواری یکسان هستند اما اینجا به نصب شیر ظرفشویی آشپزخانه از نوع توکاسه خواهیم پرداخت که همانند نصب شیر روشویی تک پایه هستند .

شیرهای تک پایه دو شلنگ دارند که به شیر پیسوار متصل میشوند . ابتدا شیر قبلی را بایستی باز کنیم . برای این منظور شیر پیسوار زیر سینک یا شیر ورودی آپارتمان را قطع میکنیم . سپس بوسیله یک آچار تخت یا آچار قفلی و فرانسه شیلنگهای پییسوار را از روی شیر پیسوار باز میکنیم . سپس بوسیله یک آچار تخت یا آچار مخصوص پیچهای قسمت نعلی زیر شیر را که وسیله محکم کردن شیر ظرفشویی روی سینک است را باز کرده و شیر را از سینک بیرون میکشیم .

بستهای نعلی شکل , که معمولا برای متصل کردن شیر تک پایه به سینک یا روشویی هستند دارای دو نوع تک پیچ و دوپیچ میباشند و برخی از شیرها بجای بست نعلی از پیچهای فابریک استفاده میشوند که یدگی آنها در بازار به سختی پیدا شده و فقط بایستی از نمایندگی پس از فروش شیرالات تهیه نمایید .

پس از بازکردن شیر ظرفشویی , شیر جدید را با شلنگهایی که به آنها متصل کردن از داخل سوراخ سینک عبور داده و با متصل کردن شیلنگها به شیر پیسوار وضعیت آب بندی شلنگها را بررسی میکنیم . 

پس از اطمینان پیدا کردن از آب بندی و عدم نشتی سراغ نصب نعلی و محکم کردن شیر روی سینک میرویم .

در اخر سر هم علم شیر را روی شیر نصب میکنیم . شیرهای شاوری یا ظرفشویی دوش دار هم بایستی طبق دستورالعمل شرکت سازنده نصب شوند زیرا نصب برندهای مختلف متقاوت هستند .

نصب شیر دستشویی

نصب شیر دستشویی نیز درست شبیه نصب شیر ظرفشویی آشپزخانه بوده و فقط اغلب شیرهای روشویی بدون علم میباشند .

نصب شیر دوش حمام

در نصب شیر دوش حمام و شیر توالت نیز دو مهره 3/4 در انتهای شیر وجود دارد که بایستی به اتصالات بیرون آمده از دیوار لوله کشی متصل شوند و یا با واسطه لنگی شیر مخلوط که یکسر 1/2 و یک سر 3/4 هستند به آب سرد و گرم متصل شوند .

نصب شیر توالت 

نصب شیر توالت نیز دقیقا همانندد شیر دوش حمام است که تنها فرق آنها این است که در شیر دوش حمام علم دوش و علم یونیکا متحرک به شیر دوش وصل میشود و در شیر توالت یا آفتابه ای شیلنگ آفتابه به شیر نصب میشود . شیر توالت فرنگی نیز مانند شیر توالت ایرانی است .

نصب شیر سرد و گرم 

امروزه در کلیه ساختمانهای مسکونی حتما 1 ست شیر مخلوط شامل 5  تکه شیر مخلوط دوش حمام , سینک ظرفشویی , شیر دستشویی  و شیر توالت نصب و استفاده میشود.

در برخی اماکن مانند پشت بام , حیات و سایر مشاعات فقط یک شیر آب سرد و آب گرم به تنهایی نصب و استفاده میشود.

در گذشته فقط شیرهای مخلوط کلاسیک یا پیچی با کیفیت های مختلف تولید و به بازار عرضه میشده است . این نوع شیرها توسط یک قسمت برنجی ثابت به نام چپ گرد و یک مغزی برنجی متحرک مجهز به یک واشر لاستیکی آب بندی میشوند.

 ته نشین شدن املاح آب ورود شن ریزه  و خوردگی چپ گرد و از بین رفتن واشر لاستیکی از علل چکه کردن آب از شیرهای آب قدیمی و نقطه ضعف عمده این نوع شیرها محسوب میشود. این شیرها نسبت به شیرهای اهرمی از قیمت پایین تری برخوردار هستند و از لحاظ ظاهری هم ساده و معمولی به نظر میرسند.

 

 

  • اشکان حسینی
  • ۰
  • ۰

تعمیر کولر آبی

تعمیر کولر آبی تهران 

عیب یابی و تعمیر کولر آبی تهران سرویس کولر شبانه روزی 

نصب , راه اندازی و تعمیرات کولر آبی و گازی اسپلیت

ارایه کلیه خدمات تاسیسات لوله کشی و برق ساختمان.

تعویض دینام کولر , پمپ کولر , تسمه , پوشال و یاتاقان و فولی

سیم کشی و کابل کشی برق کولر آبی و گازی 

نصب و تعمیر شیرالات بهداشتی ساختمان .

خدمات سرویس کولر تهران پایپر .

آموزش تعمیر کولر آبی

آموزش تعمیر کولر آبی 

تمیز کردن کولر آبی و تعویض پوشال کولر از مهمترین کارهایی است که در سرویس کولر بایستی انجام شود, تا کولر آبی خنکای مطلوبی تولید کند. هر چقدر فاصله کولر آبی تا کانال خروجی هوا بیشتر باشد ,بازدهی کولر آبی کاهش پیدا میکند.

روغنکاری یاتاقان کولر و روان کار کردن قطعات کولر, نقش بسیار زیادی در کاهش سوختن موتور کولر و صدای گوشخراش کولر دارد.

تسمه کولر باید کمی بازی داشته باشد و خیلی سفت نباشد که به موتور کولر فشار بیاورد. خیلی هم نباید شل باشد که بکسوات کند و باید انتقال نیرو را به خوبی به حلزونی کولر انجام دهد.

در سرویس کولر به صورت کلی برق کولر, درست کار کردن قطعات کولر و انتقال مناسب باد کولر به کانالها و سپس به محیط مورد نظر باید توجه کرد ,

که در غیر اینصورت یک مشکلی در قطعات کولر وجود دارد.

تعویض پوشال کولر هر سال باید انجام شود , زیرا با توجه به آلودگی هوا در چند سال اخیر در تهران سرویس و تعمیر  کولر در تهران و تعویض پوشال باید هر سال انجام شود.

قیمت سرویس کولر آبی در تهران

قیمت سرویس کولر آبی در تهران از حدود 250 هزارتومان تا 350 هزار تومان متغیر است . سرویس کولر شامل راه اندازی و روغن کاری کولر آبی حدود 200 تومان برای کولرهایی که احتیاج به تعمیرات اضافی ندارد . درصورتیکه تعداد کولرها بالاتر برود هزینه دستمزد کولر میتواند تا قیمت سرویس کولر آبی هر عدد 200000 تومان کاهش پیدا کند . در صورتی که تعویض و تعمیر موتور کولر آبی , پمپ و بزرنت یا یاتاقان به این هزینه ها اضافه شود. 

قیمت تعمیر موتور کولر آبی

وقتی موتور کولر آبی شما دچار مشکل میشود دو راه بیشتر ندارید. اول اینکه یک موتور نو بخرید و بجای موتور خراب شده نصب کنید که هزینه آن بستگی به نوع و قدرت موتور حدودا بین 2450 تا 3550 هزار تومان متغیر است . راه دیگری که پیش رو دارید , در صورت امکان سیم پیچی مجدد یا تعویض بوشهای موتور کولر آبی است . قیمت تعمیر موتور کولر آبی رقمی بین 1500 تا 1600 هزار تومان بازهم بسته به سایز دینام کولر و نوع تعمیراتی که لازم دارد متغیر است .

تعمیرکار کولر آبی 

یک تعمیرکار کولر آبی علاوه بر تسلط و مهارت کار با قطعات کولر بایستی تا حدودی به کار لوله کشی و همچنین سیم کشی آشنایی نسبی داشته باشد تا در صورت خرابی شیر فلکه یا کلید کولر بتواند از پس نیازهای اولیه این امور در حد راه اندازی برآِید.

سرویس کولر آبی 

سرویس کولر آبی در ابتدای فصل گرما یعنی حدود فروردین و اردیبهشت انجام میشود . نظافت و شستشوی قطعاتی که امکان تمیز کردن آنها وجود دارد دراولویت کار قرار دارد . سپس بررسی قطعات کولر و درصورت نقص رفع عیب آنها و روغن کاری یاتاقان و در آنتهای استارت کولر و انتظار در اینکه آیا کولر درست کار میکند یا خیر . حوصله و توجه به جزییات در سرویس کولر آبی در جلوگیری از تعمیر کولر آبی که هزینه بسیار بیشتری دارد موثر میباشد . مثلا اگر تسمه سفت باشد و شما با تنظیم تسمه و روغن کاری یاتاقان میتوانید از خرابی کولر آبی جلوگیری کنید.

جهت خدمات سرویس و تعمیر کولر آبی تهران با تهران پایپر بدون تعطیلی و 24 ساعته تماس بگیرید.

 

 

  • اشکان حسینی