خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ و فاضلاب ساختمان

خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ و فاضلاب ساختمان

اجرا و تعمیرات لوله کشی شبانه روزی

نصب و تعمیرات موتورخانه

سرویس پکیج دیواری و کولر

نصب و تعمیر شیرالات

http://tehranpiper.ir

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اجرا , طراحی و نقشه لوله کشی آب ساختمان

اجرا , طراحی و نقشه کشی لوله کشی آب ساختمان مسکونی , تجاری و صنعتی . اجرای لوله کشی با مناسبترین قیمت لوله کشی ساختمان با متریال و بدون متریال . نصب و راه اندازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی .

اهمیت لوله کشی آب ساختمان 

لوله کشی به دلیل دلایل مختلف به عنوان سیستم انتقال  سیالات ، صنعتی است که از شیرآلات ، لوله ها ، مخازن ، لوله کشی های مختلف و وسایل دیگر استفاده می کند ، عمدتاً برای انتقال مایعات. یکی از رایج ترین کاربردهای لوله کشی ، گرمایش ، تهویه ، تهویه مطبوع ، تحویل آب آشامیدنی و دفع زباله است. در عین حال ، لیست موارد لوله کشی ذکر شده محدود نیست.

نقشه لوله کشی آب ساختمان

مشخص است که زیرساخت لوله کشی آب سرد و گرم هم برای بهداشتی و هم برای بهداشت عمومی ضروری است. ممکن است لوله کش ها و سازندگان دیگ بخار نباشند ، اما آنها فقط به عنوان بخشی از تجارت خود با لوله کار می کنند. اگرچه کار آنها ممکن است شامل لوله کشی هایی نیز باشد.

دسته بندی های عمده ای از سیستم ها یا سیستم های زیر لوله کشی زیر آب وجود دارد ، مانند تنظیم تأمین آب شیر آب گرم و سرد ، لوله کشی دریچه تخلیه ، لوله کشی بنزین ، سیستم فاضلاب و فاضلاب یا با یا بدون بازیافت حرارت آب گرم و همچنین سیستم های تصفیه آب و بازیابی آب شیرین و آب سطح ، آب باران ، زهکشی آب زیرزمینی و هیدروژنیک مانند سیستمهای سرمایشی و گرمایشی که از آب برای انتقال انرژی گرما استفاده می کنند (به عنوان مثال در برخی از سیستم های گرمایشی در مناطق).

محلول لوله کشی و لوله کشی در محل می تواند در برنامه و نقشه کشی کانستپ دیاگرام استفاده شود که شامل نمونه های قبلی لوله ها ، برنامه های لوله کشی و قالب ها و همچنین کتابخانه های استنسیل پر از نمایندگی های لوله کشی و عناصر طراحی شیر و لوله برای توسعه سیستم های آب و لوله کشی است. با راه حل خط لوله های لوله کشی  ، به راحتی می توانید هر طرح لوله کشی مورد نیاز ، طرح لوله کشی ، نمودار لوله های PVC ، طرح بندی مبلمان پلاستیکی لوله ، طرح کف لوله کشی ، نمودارهای نیمه لوله ، طرح خمش لوله یا برنامه ریزی لوله کشی را آسان کنید.

و نه مهمترین سوال - چگونه برنامه های لوله کشی را بخوانیم؟ اضافه کردن افسانه باعث می شود که برنامه شما به راحتی برای همه قابل درک باشد. سیستم های تأمین آب سرد و گرم ، سیستم های مختلف لوله کشی ، سیستم های مهندسی فاضلاب و خطوط آب را می توان با کمک راه حل فوق در هنگام ساخت و ساز در ساختمان نشان داد و یاد گرفت که چگونه تمام این نقشه ها را به درستی بخوانید.

بسیاری از طراحان داخلی ، معماران ، سازندگان ، لوله کش ها و سایر تکنسین ها می توانند از راه حل لوله کشی و لوله کشی به عنوان ابزاری مفید برای تهیه هرگونه برنامه مورد نیاز لوله کشی و همچنین ایجاد طرح های حاشیه نویسی یا طرح های سیستم دفع فاضلاب استفاده کنند.

برای اجرای لوله کشی و پس از طراحی و نقشه لوله کشی قبل از اینکه بتوانید کارهای زیادی را برای نصب سیستم لوله کشی انجام دهید ، باید برای نوع وسایل مورد نظر که نصب می کنید ، اندازه گیری های دقیق بگیرید.

سوراخکاری لوله کشی 

رنامه های زبر (طرح های لوله کشی خشن) به شما ابعاد همه وسایل ، حداقل ارتفاع از کف و فاصله از دیوار ، محل سوراخ های دیوار و کف خطوط تأمین و لوله های زباله را می دهد. می توانید هنگام خرید وسایل جانبی این اندازه گیری ها را از فروشنده به دست آورید.

اگر طبقه اول شما از چوب ساخته شده است ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که سوراخ هایی در حمام و کف آشپزخانه ایجاد کنید تا خطوط زباله در وسایل جانبی درج شود .

با سوراخ و بیتی ابتدا می توانید سوراخ ها را در داخل کفها ایجاد کرده و سپس سوراخ را با اره مخصوص سوراخ ببندید. حتما سوراخ ها را به گونه ای قرار دهید که مستقیماً از بالای اسکله کف نباشند. در حقیقت ، هنگام نصب هر دو سیستم لوله کشی و گرمایشی ، باید مراقب باشید تا تعداد کم تعداد تیرچه ها و پشتیبانی از آن قطع شود.

هنگامی که یک تیر یا به ویژه یک اهرم کف یا یک اهرم سقفی کمی برش داده شود تا امکان عبور لوله از طریق آن وجود داشته باشد ، این عضو باید با نوار فلزی در داخل سوراخ تقویت شود یا گل میخ به طرفین 

علاوه بر نازل های ضایعات خط برای وسایل ، برای پشته شدن لوله خاک نیز به کف شیارها نیاز دارید. لوله خاک از دیوار حمام عبور می کند که به جای 2 "x 4" با 2 پین قاب "4" قاب بندی شده است تا اندازه محورها در لوله خاک مجاز باشد.

انتخاب مسیر لوله کشی ساختمان 

نیازی به گفتن نیست ، محل خیابان اصلی یا مخزن سپتیک با توجه به خانه مشخص خواهد شد که چه موقع لوله فاضلاب خاک وارد خانه می شود. در چیدمان نشان داده شده در قسمت پشتی خانه آمده است که البته این یک چیدمان ایده آل است زیرا حداقل لوله خاک مورد نیاز خواهد بود.

اگر باید از قسمت جلویی یا طرف خانه وارد شود ، طراحی اولیه همان خواهد بود اما طول های اضافی لوله خاک لازم خواهد بود. 

نکته دیگری که تأثیر عمده ای در نحوه قرارگیری لوله کشی خواهد داشت ، نوع پایه ای است که در آن خانه استراحت می کند.

به منظور شفاف سازی ، اجازه دهید سه نوع خانه مورد بحث در این کتاب ، خانه با زیرزمین ، خانه بدون زیرزمین و خانه با کف بتونی ریخته گری را انجام دهیم و نشان دهیم که چطور باید لوله کشی برای هر یک نصب شود.

طراحی و نصب لوله کشی برای خانه های دارای زیرزمین

لوله خاک باید حداقل یک پا پایین تر از سطح زیرزمین زیر زمین قرار بگیرد و دارای یک قدم حدود 1/4 اینچ در هر پا به سمت بیرون خانه باشد. این زمین یا زمین نباید از هر شرایطی از 1/8 "در هر پا کمتر باشد. شبکه های لوله کشی کمتر از 1/8 اینچ از سقوط ، اغلب پای افقی را مسدود می کنند ، و این منجر به خطر هزینه های سنگین پشتیبان و ریختن می شود. در ساختمان.

کف ترانشه برای لوله خاک باید پر از جامد باشد و حفره های محور لوله باید ساخته شود. لوله های اتصال باید بر روی زمین جامد به طول کامل و نه تنها بر روی محورها قرار گیرند.

در نقطه‌ای واقع در زیر نقطه ای که پشته تهویه بالا می رود ، باید یک شاخه سه تایی سالم 4 "x 4" نصب شود. این باید بر پایه یک بتنی مستحکم باشد ، زیرا وزن کامل لوله خاک را که در پشت بام خانه امتداد دارد ، پشتیبانی می کند.

هنگامی که خانه دارای کف بتونی است ، تمام خطوط زباله که از کف آن عبور می کنند باید قبل از ریختن بتن نصب شوند.

لوله خاک افقی هم اکنون می تواند ادامه یابد تا اینکه به نقطه‌ای برای زهکشی زیرزمین برسد. با این حال ، این فقط باید در صورت لزوم نصب شود. بهتر است به جای خط فاضلاب ، جریان تخلیه کف به چاه خشک وجود داشته باشد. اگر تخلیه باید در خط فاضلاب تخلیه شود ، تخلیه باید به دام نشتی مجهز شود.

اولین قطعه عمودی شاخه ای از لوله خاک از شاخه شروع سالم شاخه Y است که یک طرف آن به یک پلاستیک تمیز کننده مس مجهز شده است ، بنابراین اگر خط فاضلاب مسدود شده باشد ، در آن مکان در محل مناسبی وجود دارد. اگر در زیرزمین تخلیه نداشته باشید ، می توانید انتهای شاخه طعمه سالم را وصل کنید تا به عنوان نظافت استفاده شود.

شمع خاک بیشتر ادامه پیدا می کند تا زمانی که به جایی برسید که یک تیز 4 اینچی سالم روی خط تهویه فرمولاسیون ها نصب شود. مکان دقیق این نقطه شروع به برنامه های اتاق زیر شیروانی شما بستگی دارد.

اگر قرار است سرویس بهداشتی بعداً نصب شود ، این کار را باید در بالای اتاق های زیر شیروانی در حمام اتاق زیر شیروانی نصب کنید ، همچنین برای وسایل اضافی دیگری در آینده شما نیز به یک کفپوش بهداشتی دوتایی در سطح کف حمام نیاز خواهید داشت. سوراخ ها باید در این نسخه پوشانده شود تا برای استفاده آماده باشد.

در آب و هوای سردتر ، باید از قسمتی از لوله خاک در بالای پشت بام مراقبت شود تا از ایجاد یخبندان در داخل لوله جلوگیری کرده و آن را مسدود کند. یکی از راه های انجام این کار افزایش اندازه لوله با افزایش است. افزایش اندازه باید حداقل 12 اینچ زیر سقف انجام شود.

برای جلوگیری از نشت ، سوراخ بین سقف و لوله خاک باید با دقت چشمک بزنید. شکل 3.5 چندین روش برای چشمک زدن را نشان می دهد. چشمک زدن باید حداقل دو زونا از لوله خاک بگذرد. در صورت سرب یا مس چشمک می زند.

طراحی لوله کشی لوله کشی برای خانه های بدون زیرزمین
نکته اصلی در هنگام نصب سیستم زهکشی در خانه بدون زیرزمین ، داشتن فضای کافی سر در زیر طبقه اول است تا بتوان وسایل مختلفی را نصب کرد.

از آنجا که نیاز به تخلیه کف نخواهد بود ، می توان انتهای پایه سالم را برای تمیز کردن متصل کرد. از آنجا که آهنگ های افقی لوله های خاک تا حدودی بالاتر از درجه خواهند بود ، آنها باید حداقل در هر 10 فوت با آویزهای فلزی آویزان در شاخه های کف پشتیبانی شوند.

طراحی لوله کشی برای خانه های بتونی


هنگامی که خانه دارای طبقه اول بتن چدنی است ، قبل از ریختن کف ، تمام لوله ها و اتصالات باید در زیر سطح کف قرار گیرند. دهانه های بالایی باید با چیزی پر شوند تا از ریختن بتن یا مواد زائد در خط جلوگیری شود.

لوله ها باید به طور ایمن در جای خود نگه داشته شوند تا فرصتی برای جابجایی آنها با بتن تازه وجود نداشته باشد. خود لوله ها نباید در بتن پوشیده شوند. قبل از ریختن بتن آستینهای فلزی گشاد را در اطراف آنها بکشید.

لوله ها و اتصالات پوشانده شده از بتن باید به خصوص دوام داشته باشند زیرا جایگزینی آنها تقریبا غیرممکن خواهد بود. چدن ، مس ، مس و [سرب دیگر مناسب نیست].
 

  • اشکان حسینی
  • ۰
  • ۰

اجرا و تعمیرات لوله کشی رفت و برگشت رادیاتور شوفاژ 

اجرای لوله کشی شوفاژ و رادیاتور با لوله اتصالات تک لایه و پنج لایه 

تبدیل لوله کشی آبگرمکن به لوله کشی پکیج شوفاژ دیواری 

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب و فاضلاب و گاز مسکونی و تجاری

نصب و تعمیر شیرالات بهداشتی و ساختمانی 

نصب , راه اندازی و سرویس موتورخانه مرکزی و پکیج دیواری

اجرا انواع لوله کشی ساختمان و تاسیسات گرمایشی 

تشخیص ترکیدگی و نشت یابی با دستگاه با خدمات لوله کشی تهران پایپر .

لوله کشی رفت و برگشت رادیاتور

لوله کشی مدار گرمایشی

لوله کشی مدار گرمایشی همانطور که از نامش پیداست , براساس چرخش آب شوفاژ در یک سیکل تکراری استوار بوده و مادامی که سیستم مولد گرمایشی روشن بوده و مدار باز است مکررا در حال گردش آب شوفاژ یا سیالات موجود در آن است .

ساده ترین و رایجترین مدار گرمایشی لوله کشی رفت و برگشت رادیاتور از مبدا پکیج یا موتورخانه بوده که البته پخش کننده های حرارتی یا تبادل کننده های گرمایشی میتوانند بجای رادیاتور , سیستم گرمایش از کف یا فن کویل ها باشند .

لوله کشی پکیج با پنج لایه 

لوله کشی پکیح با لوله اتصالات پنج لایه یکی از روشهای اجرای لوله کشی رفت و برگشت رادیاتور با مبدا پکیج و تبادل کننده های رادیاتور که خیلی متداول است و به اصطلاح رند بازار میباشد . در این روش که میتوان از طریق دو راه ساخت کلکتور و انشعاب گیری آنرا اجرا نمود , لوله کشی از یک شیر فلکه شروع شده و مدار رفت رادیاتور آغاز میشود سپس پس از انشعاب گیریهای مختلف به مقصد یا همان رادیاتورها رسیده  و پس از تبادل همرفتی گرمایش یا محیط از طریق لوله برگشت به پکیج شوفاژ باز میگردد .

نکات مهم در لوله کشی پکیج

در لوله کشی گرمایشی اصل بر این است که آب در مدار گرمایش دایما بچرخد , هرجا که خللی در گردش آب ایجاد شود میتواند باعث اخلال در گرم کردن محیط شود . سیفون شدن یا هوا گرفتن مدار شوفاژ از دلایل رایج در کاهش سرعت آب در گردش رادیاتور میباشد . اجرای لوله کشی رادیاتور بایستی بدون هیچ پستی و بلندی انجام شود و مستقیما صورت پذیرد .

لوله کشی شوفاژ به روش کلکتوری

لوله کشی شوفاژ به روش کلکتوری یکی از شیوه های رایج و مدرن لوله کشی رفت و برگشت رادیاتور است . در این روش در ابتدا و انتهای خط رفت و برگشت مدار گرمایش یک کلکتور رفت و یک کلکتور برگشت تعبیه شده و لوله کشی شوفاژ هر رادیاتور یا زون گرمایش از کف مستقیما از طریق شیر ربع گرد روی کلکتور بدون وجود هیچ اتصالی مستقیما تا رادیاتور رفته و پس از اتصال به رادیاتور از طریق مسیر برگشت مستقیما به کلکتور برگشت باز میگردد . تعمیرات آسان و کنترل راحت هر بخش از سالن یا اتاقهای آپارتمان و اجرای لوله کشی بدون بکار بردن هیچ اتصالی از محاسن این نوع لوله کشی رادیاتور است .

لوله کشی انشعابی شوفاژ 

در روش لوله کشی رادیاتور به روش انشعابی که یک روش سنتی و قدیمی است , لوله کشی از مبدا شروع شده و از لوله اصلی رادیاتور با رسیدن انشعابات مختلف کوچکتر شده و مسیر برگشت نیز همین شکل اجرا میشود . انشعابات گرفته شده معمولا از سایز اصلی کوچکتر میباشند .

لوله کشی معکوس شوفاژ 

در روش لوله کشی رادیاتور معکوس که یک روش در لوله کشی انشعابی است , برای رادیاتورهایی که از مابقی رادیاتورها و پکیج دورتر هستند یک لوله برگشت اصلی کشیده میشود و لوله برگشت این نوع رادیاتور لوله اصلی برگشت قلمداد میشود .

اصول لوله کشی شوفاژ 

نحوه نصب یک آبگرمکن با آبگرمکن کوسه بایت آب رابط آب

بخاری ها یکی از مهمترین اجزای سازنده راحتی در

خانه ها اما در اغلب موارد دسترسی به آنها محدود است

فضاها یا کمد های تنگ با اتصالات بخاری آب قابل انعطاف کوسه کواری هستید

قادر به کار در فضاهای تنگ آبگرمکن را به راحتی با موجود متصل کنید

لوله هایی که به صورت صف آرایی قرار ندارند و قابلیت انعطاف پذیری اتصال آبگرمکن را دارند

تقریباً به هر ماده لوله ای تمام اتصالات آبگرمکن کوسه شارب موجود است

برای استفاده در بخاری های آب برقی یا گازی با دریچه دودکش تایید شده است

sharkbite اتصالات بخاری آب قابل انعطاف بافته شده و موج دار را ارائه می دهد

و بدون شیرهای توپی اتصال دهنده های دارای شیر توپی باعث خاموش شدن در

طرف منبع آبگرمکن کدهای لوله کشی محلی خود را بررسی کنید تا ببینید

اگر لوله کشی سخت به بخاری آب شما مورد نیاز است از راه راه فولاد ضد زنگ استفاده کنید

اتصال دهنده ها می توانند به عنوان گزینه ای برای لوله کشی سخت مورد استفاده قرار گیرند ، ابتدا لوله را شناسایی کنید

مواد اندازه گیری فاصله از خطوط گرم و سرد تامین آب است

بخاری برای انتخاب طول صحیح اتصال دهنده لوله را به طور تمیز برش دهید و

در صورت امکان کاملاً مطمئن باشید که لوله بدون خراش و آوار است

با استفاده از لوله مسی ، لبه های تیز یا لبه های تیز را بردارید ، سپس از کوسه خود استفاده کنید

ابزار deep و deburr برای اندازه گیری و علامت گذاری عمق قرار دادن روی لوله شما

نمودار عمق درج را می توانید در sharkbite com پیدا کنید

اتصال دهنده های آبگرمکن sharkbite از یک واشر برای آب بندی بر روی بخاری آب استفاده می کنند

نوک سینه ها را فشار دهید بنابراین نوار نخ لازم نیست دست زن را محکم کنید

اتصال به نوک پستان لوله و سپس یک چهارم چرخش با یک آچار

مطمئن شوید که بیش از حد محکم نکنید ، اتصالات را به علامت قرار دهید

شما فقط در لوله تکرار کرده اید در سمت خروجی آب گرم اکنون روشن کنید

در صورت چکیدن آب از لوله ، آب را بررسی کرده و اتصالات را بررسی کنید

اتصال پستانک استفاده از آچار برای سفت شدن بیشتر با استفاده از کوسه سریع است

کارآمد و قابل اعتماد در لوله کشی رفت و برگشت شوفاژ میباشد .

 

  • اشکان حسینی