خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ و فاضلاب ساختمان

خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ و فاضلاب ساختمان

اجرا و تعمیرات لوله کشی شبانه روزی

نصب و تعمیرات موتورخانه

سرویس پکیج دیواری و کولر

نصب و تعمیر شیرالات

http://tehranpiper.ir

۲ مطلب در آذر ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

روش های رفع نشتی لوله آب توکار و روکار

در این مطلب به بررسی روش های رفع نشتی لوله آب توکار و روکار میپردازیم. در صورت درخواست خدمات لوله کشی و تاسیساتی در سراسر تهران به صورت 24 ساعته با ما تماس بگیرید.

نشتی لوله های آب اعم از توکار و روکار هر ساله خسارت قابل توجهی به ساکنین ساختمان وارد میکند. برخی از نشتی های لوله کشی مشخص بوده و با بروز در طبقات زیرین و بعضا با سرایت به کف ساختمان خود را نشان داده و بعضی از آنها تا زمانی که کسی به مبلغ افزایش مصرف در قبض آب نکند متوجه آن نمیشود. 

برای انتخاب روش های رفع نشتی لوله آب توکار و روکار ابتدا بایستی نشتی را مشخص نمود. البته ممکن است در بعضی از ساختمان ها نشتی وجود نداشته باشد و فقط بالا رفتن مبلغ موجب مشکوک شدن به ترکیدگی لوله اب شود که ابتدا بایستی بررسی کرد که آیا نشتی وجود دارد و یا مصرف ناگهانی به دلیل باز ماندن شیر آب یا مشکل خاصی زیاد شده است.

برای مطمین شدن از وجود نشتی یا عدم وجود نشتی بهتر است کلیه شیرآلات واحدهای مصرف کننده بسته شده و سپس با نگاه انداختن به کنتور دقت کنیم که آیا کنتور در حال گردش است یا خیر ؟ 

به غیر از شیرآلات مخلوط که بایستی بسته باشند. شیرهای پرکن توالت فرنگی , شیر پرکن منبع انبساط پشت بام , شیر کولر و شیرهایی که نشتی آنها جایی بروز نمیکند بایستی بررسی شوند. 

بعد از مطمین شدن از وجود نشتی بایستی به کمک یک تشخیص کار تجربی یا متخصص نشت یابی با دستگاه محل و علت نشتی را معین کنیم. 

تخصص و تجربه دو فاکتوری هستند که باعث میشوند یک تشخیص کار مطمین شود که نشتی از کجا بوده و از آنجایی که نشتی های پنهان اغلب از لوله کشی توکار هستند بایستی با کندن اطراف مکانی که مشکوک به ترکیدگی لوله هستند از سوراخ شدن و ترک خوردن لوله مطمین شد. 

بعد از پیدا کردن محل نشتی با استفاده از روش های رفع نشتی لوله آب توکار و روکار اقدام به رفع نشتی میکنیم.

روش های رفع نشتی لوله آب توکار و روکار

روش های رفع نشتی لوله آب توکار و روکار ساختمان

بسته به نوع لوله و شرایط محل و انتخاب کارفرما میتوان روش های مختلفی را برای رفع نشتی لوله آب انتخاب کرد. که تقریبا به شرح زیر هستند.

1-تعویض کل لوله کشی ساختمان یا آپارتمان که روشی گران قیمت , زمان بر بوده که در صورت خرابی و نشتی از نقاط مختلف لوله کشی از این روش استفاده میشود. این روش پایداری بیشتری نسبت به شیوه های دیگر دارد. در حال حاضر در صورت نشتی از لوله های فلزی گالوانیزه برای آب و یا  سیاه برای شوفاژ با استفاده از لوله های تک لایه پلیمری یا پنج لایه از این روش استفاده میشود.

2-تعویض مقطعی لوله در حد یک یا چند اتصال یا تا چند متر لوله معیوب که روش کم هزینه تری بوده و طول عمر نسبتا خوبی نیز دارد. این روش میتواند هم برای لوله های آب و هم برای لوله های پکیج و شوفاژ استفاده شود. سوراخ شدن لوله با مته از مواردی است که زیاد اتفاق میفتد.

3- تعمیر لوله های فلزی با استفاده از حدیده کردن لوله گالوانیزه و فولادی

4- تعویض لوله های سیاه فولادی لوله کشی شوفاژ با استفاده از جوشکاری برق

5- تعویض لوله های آب و شوفاژ فلزی با استفاده از مهره ماسوره طلایی در مواردی که جوشکاری یا حدیده کردن امکان پذیر نبوده و قابل دسترسی به این تجهیزات وجود ندارد.

6- استفاده از کمربند لوله پلی اتیلن برای انشعاب گیری یا ترمیم لوله های فلزی و حتی پلاستیکی در لوله کشی آب سرد و گرم و شوفاژ.

7- پیچیدن تیوب لاستیک به دور محل نشت و محکم کردن آن با استفاده از بست شلنگی هم سایز با لوله کشی.

8- رفع نشتی لوله با استفاده از چسب آکواریوم که البته کمی ریسک داشته و نیاز به تجربه بالایی دارد.

9- استفاده از چسب و خمیرهای مخصوص که به دلیل ناشناخته بودن و غیرقابل اطمینان بودن کمتر استفاده میشود.

موارد فوق لیستی از روش های رفع نشتی لوله آب توکار و روکار هستند که به ترتیب از بالا به پایین مطمین ترین شیوهای تعمیر و ترمیم لوله کشی محسوب میشوند. به نظر میرسد به کار بردن هریک از روش های فوق نیاز به تجربه و مهارت داشته و برخی از روش های تجربی و غیر استاندارد دیگر هم وجود دارند که نمیتوان به آنها تکیه کرد.

رفع نشتی لوله آب فلزی

رفع نشتی لوله آب فلزی میتواند با تعویض کل لوله کشی یا قسمتی از ان انجام شود. در صورت عوض کردن کل لوله کشی لوله کشی روکار یا توکار دو روش با هزینه های مختلف بوده که در مقاله مربوطه به تفضیل به آن پرداخته ایم. اما در مورد تعمیر مقطعی و ترمیم لوله کشی فلزی بایستی گفت بهترین روش تعویض لوله و اتصالات معیوب بوده که هم هزینه کاهش پیدا کند و هم اینکه تخریب و کنده کاری به حداقل ممکن برسد.

عوض کردن لوله از دنده های موجود یا برش دادن لوله معیوب و ایجاد دنده با استفاده از حدیده دستی یا مهره ماسوره طلایی از روش های مرسوم رفع نشتی لوله آب فلزی هستند. در مواردی که نمیتوان سردنده نزدیک به محل نشتی را پیدا نمود بایستی از مهره ماسوره پارس یا مهره ماسوره طلایی استفاده کرد.

به کار گیری مهره ماسوره طلایی کار سختی نیست اما تجربه زیادی میطلبد. سایز مهره ماسوره طلایی تولید شده در بازار تا سایز 2 اینچ یا 6 است و از سایر 1/2 تولید میشود.

رفع نشتی لوله آب پلاستیکی

رفع نشتی لوله آب پلاستیکی اگر از محل جوش بین لوله ها و اتصالات پلیمری باشد فقط با قیچی کردن و تعویض لوله و اتصالات قابل انجام است. استفاده از میخ , چسب تواما با هم شاید بتواند به صورت موقت یک روش رفع نشتی لوله آب و شوفاژ توکار و روکار باشد اما بایستی در اسرع وقت به فکر تعویض قطعات معیوب باشد. در صورت سوراخ شدن لوله های پلاستیکی با مته در دیوار بایستی دور محل آسیب دیده کنده شده و با استفاده از اتو و اتصالاتی نظیر مهره ماسوره دوسرجوش و بوشن پلاستیکی رفع نشتی لوله را انجام داد.

رفع نشتی لوله پنج لایه

رفع نشتی لوله پنج لایه بستگی به محل نشتی دارد. اگر محل نشتی از سر پرس اتصالات باشد شاید بتوان با پرس مجدد اقدام به آب بندی و رفع نشتی لوله نمود. در غیر این صورت بایستی اتصال مربوطه قیچی شده و مجددا نصب شود. استفاده از اتصالات کوپلی در این موارد کاربردی تر و راحت تر است. در صورت سوراخ شدن لوله پنج لایه میتوان بااستفاده از بوشن کوپلی بدون استفاده از دستگاه پرس و فقط با یک پیچ گوشتی این کار را انجام داد.

رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب

رفع نشتی لوله آب توکار بدون تخریب امکان پذیر نیست. یعنی برای تعمیر و ترمیم لوله کشی حتما بایستی محل معیوب تعویض شده و این کار جز با کنده کاری و خلوت کردن اطراف لوله امکان پذیر نیست. استفاده از چسب و موادی که برخی در تخیلات خود فکر میکنند وجود نداشته و به هیچ عنوان عملیاتی نیست.

در صورت پیشنهاد و ابتکاری که شما برای روش های رفع نشتی لوله آب توکار و روکار دارید, لطفا نظرات خود را در بخش نظرات بیاورید.

 

  • اشکان حسینی
  • ۰
  • ۰

خدمات تاسیسات آنلاین

سرویس ها و خدمات تاسیسات آنلاین مانند خدمات دیگر در دهه اخیر در ایران گسترش زیادی پیدا کرده اند. با توجه به مشکلات رفت و آمد در شهرها و راحت تر شدن خرید کالا و دریافت خدمات با استفاده از اینترنت به خصوص در شهرهای بزرگ کمتر کسی است که با اینگونه خدمات سر و کار نداشته باشد. سایت اینترنتی و اپلیکیشن های مختلف و شبکه های اجتماعی از جمله موارد دسترسی به خدمات تاسیسات آنلاین است. شرکت تاسیسات تهران 24 از جمله شرکتهایی است که سابقه طولانی در ارایه کلیه خدمات تاسیسات ساختمان در تهران داشته و فعالیت های 24 ساعته شبانه روزی ارایه میدهد.

خدمات تاسیسات آنلاین

خدمات تاسیسات آنلاین شبانه روزی

از آنجا که سیستم تاسیسات ساختمان گسترده وسیعی داشته در کلان شهری مانند تهران نیاز هست که این خدمات شبانه روز آماده ارایه خدمات باشد. تاسیسات لوله کشی آب و فاضلاب , پکیج و رادیاتور , موتورخانه شوفاژ مرکزی , کولر آبی و گازی , نصب و تعمیر شیرآلات بهداشتی ساختمان, توالت فرنگی و روشویی , لوله بازکنی و رفع گرفتگی , تشخیص ترکیدگی لوله و نشت یابی و خرده کاری های ریز و درشت در این زمینه در کنار خدمات برقکاری و الکتریکی از مواردی هستند که خدمات تاسیساتی تهران 24 در کل روزهای سال و به صورت 24 ساعته آماده ارایه این خدمات است.

خدمات فنی تاسیسات لوله کشی

خدمات فنی تاسیسات لوله کشی به دلیل طولانی بودن و وجود انواع لوله کشی مختلف در یک ساختمان در معرض خرابی و مشکلات بیشتری هستند. با توجه به تحت فشار بودن سیستم آب لوله کشی و شوفاژ  و همچنین احتمال رسوب گرفتگی و شکستگی فاضلاب ساختمان در بسیاری از ساختمان ها ممکن است مشکلات لوله کشی ناگهان و بی دلیل حادث شده و باعث محرومیت ساکنین از بهره مندی تاسیسات مذکور شوند.

شرکت تهران تاسیسات بیش از ۲۰ سال سابقه در ارایه خدمات تاسیساتی لوله کشی ساختمان در سراسر تهران دارد. سرویسکاران این شرکت همگی با تجربه کافی در امور محوله به صورت تخصصی در زمینه های مختلف مهارت کافی داشته و خدمات ما شامل اجرا و تعمیرات لوله کشی ساختمان، نصب و تعمیرات موتورخانه،پکیج، رادیاتور، شیرالات، رفع گرفتگی توسط اکیپ های مجرب انجام میگردد. سرویس های ما ۲۴ ساعته و در تمام روزهای سال در تمام نقاط شهر تهران آماده ارائه خدمت به همشهریان عزیز میباشد.

خدمات تاسیسات موتورخانه

تاسیسات تهران 24 با توجه به ارایه خدمات متنوع متخصصین مختلفی در عرصه های گوناگون داشته که به صورت تخصصی سرویس میدهند. به دلیل ویژگی خاص  تعمیرکاران موتورخانه بایستی سرویس کارهای این بخش تبحر زیادی داشته باشند.

خدمات تاسیسات پکیج دیواری

استفاده از پکیج دیواری در سالهای اخیر رو به افزایش پیدا کرده و به همین دلیل تعمیرکار پکیج بایستی به صورت ویژه این کار را انجام دهد.

لوله کشی گاز ساختمان

لوله کشی گاز نیز یک مهارت منحصر به فرد است. حتی جوشکاری لوله گاز با جوشکاری لوله های موتورخانه و انواع دیگر لوله کشی فرق زیادی دارد. به دلیل خطرات ناشی از نشت لوله گاز  , مجری و تعمیرکار لوله کشی گاز بایستی مهارت , حوصله و مسولیت پذیری بیشتری داشته باشد.

خرده کاری لوله کشی و تاسیسات

خرده کاری لوله کشی و تاسیسات توسط بسیاری از افراد مدعی انجام میشود. ممکن است افراد عادی متوجه مهارت آنها و شیوه کار این اشخاص فنی نشوند اما در همین به ظاهر کارهای خرده ریز هم سلیقه و مهارت است که حرف اول را میزند. به عنوا مثال خرابی شیرآلات و گرفتگی لوله های سینک ظرفشویی از جمله مواردی هستند که بیشترین تقاضا را در بین سرویس های خدمات تاسیساتی لوله کشی داشته و برای رفع این مشکلات بایستی تسلط کافی به امور خرده کاری لوله کشی داشته باشیم.

جهت دریافت کلیه خدمات تاسیسات آنلاین با ما در خدمات تاسیسات تهران 24 شبانه روزی تماس بگیرید.

 

  • اشکان حسینی