خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ و فاضلاب ساختمان

خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ و فاضلاب ساختمان

اجرا و تعمیرات لوله کشی شبانه روزی

نصب و تعمیرات موتورخانه

سرویس پکیج دیواری و کولر

نصب و تعمیر شیرالات

http://tehranpiper.ir

۱ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اجرای سیستم گرمایش از کف ساختمان

در این مقاله به بررسی سیستم گرمایش از کف ساختمان میپردازیم . سیستم گرمایش از کف یکی از چند سیستم رایج در ساختمانهای مسکونی برای گرمایش بوده که اخیرا بسیار رایج شده است . در این سیستم با استفاده از چرخاندن لوله کشی لوله های  پنج لایه در کف زمین با موازین خاص زمینه تبادل و هدایت حرارت مولدهای گرمایشی مانند موتورخانه و پکیج را به محیط مهیا میکنیم.

برای استعلام و دریافت لیست قیمت لوازم  گرمایش از  کف فروشگاه لوله و اتصالات پایپ بازار را مشاهده کنید.

روشهای اجرای سیستم گرمایش از کف ساختمان

اجرای سیستم گرمایش از کف با استفاده از لوله های پنج لایه سایز 16 انجام میشود . برای این کار ابتدا عملیات کف سازی گرمایش از کف را اجرا کرده و باید سطحی صاف برای اجرا مهیا کنیم . تراز بودن کف در اجرای گرمایش از کف بسیار مهم است .

عموما  سه سیستم برای  گرمایش از کف وجود دارد.

1-گرمایش کفی با هوای گرم

2-گرمایش کفی  با استفاده از برق 

3-گرمایش کفی با آب گرم

به دلیل اینکه هوا نمی تواند گرمای زیادی را درخود نگه داشته و انتقال دهد, روش هوای گرم در موارد مسکونی چندان به صرفه نیست و روش الکتریکی نیز به خاطر پایین بودن صرفه اقتصادی طرفداران کمی دارد.

در قیاس  با دو روش دیگر ، سیستم گرمایش از کف با آب گرم  نستا ارزانتر و رایج تر میباشد. به همین دلیل  در سالهای اخیر  در سراسر دنیا بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است.

روش گرمایش از کف به عنوان آسان ترین، سالم ترین و طبیعی ترین روش برای گرمایش شناخته شده است. همانطور که انسان  در سرما  توسط تشعشع آفتاب  احساس گرما می کنند در این سیستم  نیز گرما را بوسیله هدایت حرارت تشعشعی (تابشی) از کف دریافت کرده و یقیناً احساس مطلوب بیشتری خواهند داشت .

برای اجرای سیستم گرمایش از کف ممکن است نیاز به دستگاه پرس لوله نیوپایپ یا سوپرپایپ داشته باشیم .

سیستم گرمایش از کف ساختمان

سیستم گرمایش از کف چیست ؟

سیستمهای گرمایش از کف با رشد روز افزون جمعیت و همچنین کاهش منابع سوخت انرژی، استفاده بهینه انرژی کاری مقرون به صرفه میباشد .

به همین دلیل نقش سیستم های گرمایشی بهینه بناهای مسکونی , تجاری و اداری در کنترل و بهینه سازی مصرف انرژی مهم وقابل توجه  می باشد.

سیستم حرارتی گرمایش از کف که انتقال حرارت به صورت تشعشعی-تابشی سهم بسیاری در فرآیند گرمایشی آن دارد، در قیاس  با سایر سیستمهای حرارتی نه

تنها در صرفه جویی و بهینه سازی مصرف انرژی بلکه در زمینه رفاه و آسایش ساکنان ساختمان ها دارای نقاط قوتبسیاری می باشد.

در سالهای گذشته ، سیستم گرمایشی از کف در اروپا , آسیا و مناطق سردسیر آمریکای شمالی بسیار رایج  شده است و دلیل این تقاضا و توسعه روزافزون بهینه بودن مصرف انرژی، توزیع یکسان گرما در تمامی سطح و فضا و دوری از مشکلات موجود در سایر روش ها، به عنوان مثال کثیف شدن و دود زدن پرده ها و دیوارها، گرفتگی و پوسیدگی لوله ها می باشد. اجرای از روش گرمایش از کف جهت گرمایش محل سکونت از دیرباز به طرق مختلف انجام می گرفته است.

بنا به تحقیقات  رومی ها زیر کف را کانال کشی کرده و هوای گرم را از آن عبور می دادند و کره ای ها دود حاصل از سوخت را قبل از اینکه از دودکش عبور کند از زیر کف منتقل میکردند. در سال 1949 نیز فردی بنام سم لویت برای این منظور لوله های آب گرم را در کف ساختمان کار کرد .

در ایران  نیز درمناطق کوهستانی و سردسیر و حتی معتدل ازجمله تهران ,لواسان , دماوند  , اصفهان , اردبیل و تبریز , همدان این شیوه بعضا  مورد استفاده قرار می گرفته، که بیشترین مورد استفاده آن درحمام ها بود.

سیستم گرمایش از کف با پکیج

سیستم گرمایش از کف با پکیج و موتورخانه اجرا میشود که به دلیل استقلال استفاده از پکیج این روند رایج تر شده است . البته ظرفیت پکیج پیش از اجرای و نصب بایستی محاسبه شود تا خللی در سیستم گرمایش از کف بوجود نیاید . هرچند که کار اجرای لوله کشی گرمایش از کف ساده به نظر میرسد اما خود این مساله نیاز به محاسبات زیادی دارد .

برای استعلام میتوانید از لیست قیمت لوله و اتصالات سوپرپایپ بهره گیری کنید 

لوله کشی گرمایش از کف

برای محاسبه لوله کشی گرمایش از کف ابتدا بایستی بررسی کنید که چند  زون برای لوله کشی وجود دارد . زون گرمایش از کف به تقسیم بندی ها هر قسمت از گرمایش از کف میگویند . هر زون نبایستی بیشتر از حدود 90 متر لوله اجرا شود و تقریبا هر متر مربع  اجرای سیستم گرمایش از کف ساختمان به 4 تا 5 متر طول لوله 16 نیاز است . 

لوله کشی گرمایش از کف معمولا به صورت لوله کشی کلکتوری اجرا شده و در آن با استفاده از یک جعبه کلکتور و نصب کلکتورهای متناسب به تعداد زونهای تقسیم بندی شده اجرا میگردد . هر زون بایستی مساوی با زونهای دیگر باشد و در صورت کاهش و افزایش میزان طول لوله کشی گرمایش از کف این ممکن است مشکلاتی را به وجود آورد.

تعمیر گرمایش از کف 

تعمیر گرمایش از کف به تجربه زیادی نیاز دارد  و به مانند تعمیرات نیاز به حوصله و آزمون وخطاهایی دارد . استفاده از لوله های مرغوب میتواند باعث کاهش نیاز به تعمیرات شود.

قیمت اجرای سیستم گرمایش از کف ساختمان

قیمت اجرای سیستم گرمایش از کف ساختمان به صورت متر مربعی محاسبه میشود که به غیر از هزینه خرید لوازم حدودا هر مترمربع 50000 هزار تومان اجرت اجرای کار میباشد که با این ترتیب یک آپارتمان 100 متری تقریبا 5 میلیون تومان دستمزد اجرای گرمایش از کف دارد و برای خرید اینترنتی لوله نیوپایپ میتوانید به فروشگاه لوله و اتصالات حسین پور مراجعه کنید.

البته اگر یک برآورد کلی و حدودی بخواهید در حال حاضر یعنی تابستان سال 1402 با مصالح  متوسط هزینه تمام شده گرمایش از کف در حدود متری 400 هزار تومان میشود.

 

  • اشکان حسینی