خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ و فاضلاب ساختمان

خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ و فاضلاب ساختمان

اجرا و تعمیرات لوله کشی شبانه روزی

نصب و تعمیرات موتورخانه

سرویس پکیج دیواری و کولر

نصب و تعمیر شیرالات

http://tehranpiper.ir

۲ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هزینه و نحوه تعویض بدنه کولر آبی و کفی کولر

محیط مرطوب کولر و در معرض باد و باران بودن بدنه کولر باعث خرابی بدنه کولر و در برخی مواقع اجبار به تعویض بدنه کولر آبی از جمله کفی کولر, ستوان کولر و حتی سقف کولر آبی شویم. به طور نرمال بدنه کولر آبی در بدترین شرایط بایستی حداقل 20 تا 30 سال کار کند تا دچار پوسیدگی شود, اما نگهداری نادرست و شرایط بد محل نصب کولر ممکن است باعث خرابی زودهنگام بدنه کولر آبی شود. عموما کولرهای آبی از قسمت کفی کولر دچار پوسیدگی میشوند اما ممکن است ستون, سقف, درب های کولر و جتی بدنه محل نصب برزنت و کانال نیز دچار مشکل پوسیدگی میشود. این پوسیدگی ها را ما را مجبور به تعویض برخی قطعات مانند تعویض کفی یا تشتک کولر, ستون و در برخی اوقات کل بدنه کولر میکند. اگر بهترین کولر آبی را نیز بخرید ممکن است بر اثر بی توجهی دچار پوسیدگی شود.

تعویض بدنه کولر آبی

تعویض بدنه کولر آبی به صورت کامل یا نصفه و نیمه در مواردی که شاکله بدنه کولر دچار پوسیدگی است بهترین راهکار است. تهیه یک بدنه کولر از فروشگاه های تاسیساتی تخصصی کولر یا از سایت های اینترنتی تهیه لوازم کولر مانند فروشگاه اینترنتی تهران پایپر یکی از بهترین راهها برای نوسازی کولر آبی است. بدنه کولری که از قسمت کف, درب و ستونها دچار پوسیدگی شده و عمری بیش از 30 سال دارد, ارزش تعمیر و تعویض قطعات کوچکتر نداشته و بهتر است با خرید یک بدنه کولر آبی دست دوم یا نو و نصب موتور کولر , تعویض پمپ آب کولر و دیگر قطعات کولر آبی قدیمی بر روی بدنه کولر جدید نسبت به بازسازی کولر یک اقدام اساسی کنید.

 

بهتر است کولر تهیه شده هم سایز کولر قدیمی بوده و در صورت عدم هم اندازه بودن ممکن است تغییرات در ظرفیت خنک سازی کولر رخ دهد. قدرت هر موتور کولری که  مشخص بوده و موتورهای 3/4 و 1/2 برای کولرهای 7000 و 5500 قابل نصب هستند و موتور 1/3 نیز بر روی کولر 3500 اما پمپ آب کولر های ابی در سایزهای مختلف یکسان هستند. تسمه نیز با رگلاژ محل نصب موتور کولر قابل تنظیم بوده و مابقی قطعات نیز ممکن است تفاوتهایی در نصب داشته باشند.

تعویض بدنه کولر آبی و کفی کولر

تعویض کفی کولر

نحوه تعویض کف کولر آبی یکی از کارهای سخت تعمیر کولر آبی است که بایستی دو نفره انجام شود, در تعویض کفی کولر با بازکردن و جدا کردن پیچهای بدنه و ستون به کفی تشتک کولر از ستون ها جدا شده و کفی نو و هم سایز جایگزین کفی قدیمی میشود. در  هنگام نصب کفی کولر به محل قرار گرفتن سوراخ زیرآب یا سرریز کولر دقت کنید.

یک ترفند دیگری هم برای تعویض کفی کولر وجود دارد که در این روش کفی کولر جدید بدون جدا شدن کفی کولر قدیمی زیر کفی کولر کهنه قرار میگیرد.

در این روش بعد از تهیه یک کفی کولر هم سایز با مدل قدیمی با استفاده از گشاد کردن آن کفی کولر داخل کفی قرار میگیرد. برای جا شدن کفی کولر قدیمی کافیست کفی کولر نو با استفاده از سقف کولر و به دقت باز شده و زیر کولر قرار بگیرد و به با دقت و به تدریج کولر داخل تشتک کولر جدید قرار میگیرد. بعد از قرار گرفتن کولر داخل کفی جدید, محل سوراخ زیرآب کولر به وسیله دریل سوراخ شده و زیرآب داخل آن نصب میشود.

هزینه تعویض بدنه و کفی کولر آبی

هزینه تعویض بدنه کولر آبی شامل باز و نصب  برزنت کولر , موتور, پمپ آب, سیم کشی و دیگر لوازم کولر آبی بوده و در حال حاضر یعنی سال 1401 در حدود 1 تا 1/5 میلیون تومان هزینه دارد. احتمال خرید لوازم جدید نیز وجود داشته و ممکن است به اندازه نیمی از قیمت یک کولر نو برسد.

هزینه تعویض کفی کولر آبی نیز بین 400 تا 600 هزار تومان دستمزد بسته به نوع و نحوه تعویض کفی کولر آبی متفاوت است. در کولرهایی که در بالکن و ارتفاع قرار دارد و نیاز به باز کردن کولر و نصب مجدد آن وجود دارد , دستمزد تعویض بیشتر بوده و درکولرهایی که بدون بازکردن کولر با قرار دادن کولر درون تشتک کار انجام میشود هزینه تعویض بدنه کولر و کفی کولر پایین تر است.

 

  • اشکان حسینی
  • ۰
  • ۰

بهترین مارک لوله پلیکا

در این نوشته سعی در معرفی بهترین مارک لوله پلیکا و بررسی کاربردهای مختلف پلیکا در ساختمان میکنیم. متریال پلیکای یا پی وی سی PVC  پلی وینیل کلراید در صنعت زیاد بوده و یکی از مصارف عمده آن تولید لوله و اتصالات و لوازم پلاستیکی برای کاربردهای دیگر است.

لوله و اتصالات پلیکا علاوه بر مصارف ساختمانی کاربردهای دیگری هم داشته که ما در اینجا به بررسی مصرف لوله پلیکا در ساختمان و سیستم آب و فاضلاب ساختمانی مینماییم.

از آنجا که در ساخت یک بنا براورد هزینه در کنار کیفیت اهمیت بالایی دارند انتخاب بهترین مارک لوله پلیکا برای کاهش قیمت لوله کشی ساختمان و افزایش کارایی فاضلاب موثر است.

به طور کلی لوله پلیکا در ساختمان میتواند ایفا کننده 4 نقش باشد.

لوله اتصالات پلیکا به عنوان محافظ در لوله کشی برق ساختمان

لوله اتصالات پلیکا برای لوله کشی فاضلاب در هدایت پساب ساختمان به چاه

لوله اتصالات پلیکا برای لوله کشی هواکش و تهویه مطبوع ساختمان

لوله اتصالات پلیکا آبرسانی در خطوط انتقال آب و لوله کشی استخر

لوله اتصالات پلیکا برقی به عنوان ضعیف ترین لوله پلیکا یک غلاف مناسب برای جلوگیری از ضربات احتمالی و تعمیر و تعویض سیم کشی ساختمان یکی از کاربردهای لوله پلیکا در ساختمان محسوب میشوند. این لوله ها معمولا در سایزهای پایین از 8 میلیمتر تا 32 میلیمتر مورد استفاده قرار میگیرند. ضخامت این نوع لوله های کم بوده و در ضمن از مواد پلی آمید هم میتوان برای ساخت لوله برق استفاده کرد.

در فاضلاب کشی ساختمان لوله پلیکا فاضلابی استفاده میشود. به طور کلی لوله پلیکای از لحاظ وزن به سه دسته لوله پلیکا سبک , نیمه قوی و فشار قوی تقسیم بندی میشود. در لوله کشی فاضلاب ساختمان معمولا لوله ای نیمه قوی و بعضا قوی استفاده میشوند.

لوله های هواکشی در ساختمان نسبت به لوله های فاضلابی وزن کمتری داشته و ممکن است غیراستاندارد بوده و از مواد دست دوم در ساخت آنها استفاده شود. این مساله به خاطر ارزان تر بودن لوله پلیکا هواکشی است و خیلی هم مهم به نظر نمیرسد.

لوله پلیکا استخری با استفاده از مواد UPVC ساخته شده و بر خلاف سه دسته دیگر تحت فشار آب قرار میگیرد. البته به غیر از استخر در برخی مصارف کشاورزی و لوله کشی چاه و باغات از لوله کشی پلیکا برای آبرسانی نیز استفاده شده و معمولا لوله های سایز بالای فشار قوی هستند.

در زمینه لوله های برق و هواکش  برند مهم نبوده و اصلی ترین معیار قیمت است اما به دلیل اهمیت لوله کشی فاضلاب در ادامه به بررسی بهترین برند لوله فاضلاب در بازار پلیکا ایران میپردازیم.

بهترین مارک لوله پلیکا

بهترین برند لوله پلیکا فاضلاب

لوله پلیکا به دلیل مصرف بالا در تیراژ زیادی تولید شده و قیمت خیلی کم آن نسبت به پوش فیت حتی در مواردی غیر از لوله کشی ساختمان کاربرد آنرا افزایش داده است. البته در سالهای اخیر قیمت لوله پلیکا افزایش چشمگیری داشته است. معمولا قیمت لوله پلیکا به صورت وزنی میباشد , اما به دلیل کیفیت های مختلف برندها بسیاری از تولید کنندگان با ارایه لیست قیمت به شفافیت در فروش کمک میکنند.

البته لوله های پلیکا در لوله کشی فاضلاب شهری اگو هم بسیار مصرف شده و کیفیت خوبی دارند.

لوله پلیکا گلپایگان

کارخانه لوله پلیکا گلپایگان PG با بیش از سه دهه فعالیت در شهرستان گلپایگان یکی از قطب‌های تولیدکننده پلیکا کشور، از جمله برندهای مطرح در زمینه لوله و اتصالات PVC محسوب می‌شود. شرکت پلیمر گلپایگان به عنوان مبتکر طرح‌های نوین در راستای کاهش مشکلات فاضلاب ساختمانها ، محصولات خود را در سه گروه تولید و عرضه می‌نماید. گروه اول انواع لوله شامل ساده، پوش فیت، چسبی، دیوار چاه و لوله برقی، گروه دوم انواع اتصالات برقی، اتصالات فاضلابی چسبی، اتصالات تحت فشار چسبی و اتصالات فاضلابی پوش فیت و دسته سوم انواع ابزارآلات از قبیل جعبه ابزار، گرد بر، آچار لوله گیر و غیره هستند.
کیفیت و استاندارد بودن محصولات شرکت پلیمر گلپایگان از یک سمت ، آزمایشگاه کنترل کیفی و همکاری نزدیک با نشان ملی استاندارد از سوی دیگر باعث شد تا در سال ۲۰۰۱ بتواند در زمینه تولید لوله و اتصالات PVC، به عنوان اولین شرکت در تدوین و بومی کردن استانداردهای اروپا شناخته شود. همچنین این شرکت اولین شرکتی است که توانسته محصولات PVC خود را به اروپا صادر کند .

یزد لوله

محصولات شرکت یزد لوله در سه گروه یزد لوله، یزد پوشیفت و یزد پایپ بوده که دارای از ابعاد و فشار بسیار متنوعی هستند. از ویژگی‌های مهم و منحصربه‌فرد محصولات یزد لوله می‌توان به بهداشتی، استاندارد، نصب آسان و آب‌بندی کامل اشاره کرد.

پارس پلاست زنده رود

لوله اتصالات پارس پلاست نسبت به دو مورد اخیر تازه تاسیس محسوب میشود, اما به دلیل کیفیت خوب محصولات, سیستم پخش مناسب در تهران و از همه مهمتر قیمت منطقی و مناسب آن نسبت به کیفیت بالا توانسته در سالهای اخیر به راحتی پا جای بزرگان بازار لوله اتصالات فاضلابی پلیکا بگذارد.

همانطور که میدانید بسیاری از کالاها در ایران به صورت انحصاری در یک بازار بسته پخش میشوند اما پارس پلاست حداقل در تهران با نمایندگی های قوی از جمله فروشگاه لوله اتصالات حسین پور با شعبات فراوان در بازار تهران, گلوبندک, خیام و شاد آباد توانسته فروش مویرگی را در دست خود بگیرد.

یاس سمنان

یاس سمنان یک برند قدیمی و کم ادعاست. این کارخانه تولید کننده لوله شاید به اندازه نام های دیگر اسمی نباشد اما به دلیل کیفیت خوب و قیمت مناسب توانسته فروش مداوم خود را حفظ کرده و یکی از بهترین مارک لوله پلیکا بوده و فقط اتصالات تولید نمیکند.

 

  • اشکان حسینی