خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ و فاضلاب ساختمان

خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ و فاضلاب ساختمان

اجرا و تعمیرات لوله کشی شبانه روزی

نصب و تعمیرات موتورخانه

سرویس پکیج دیواری و کولر

نصب و تعمیر شیرالات

http://tehranpiper.ir

  • ۰
  • ۰

نقشه لوله کشی فاضلاب آشپزخانه

طراحی حساب شده نقشه لوله کشی فاضلاب آشپزخانه از آن جهت مهم است که بعد از اجرا و در هنگام دکوراسیون داخلی آشپزخانه و نصب تجهیزاتی مانند سینک ظرفشویی, ماشین لباسشویی, ماشین ظرفشویی و یخجال و گاز تغییرات خاصی نمیتوان روی آن انجام داد. پس بهتر است قبل از اجرای لوله کشی و حتی قبل از آن در هنگام سفت کاری یک دکور از آشپزخانه طراحی شده و نقشه لوله کشی فاضلاب آشپزخانه بر حسب آن طرح و اجرا شود.

لیست قیمت لوله پلیکا سمنان پویش

نقشه لوله کشی فاضلاب آشپزخانه

نکات مهم نقشه لوله کشی فاضلاب آشپزخانه

البته به غیر از فاضلاب نقشه لوله کشی آب و گاز نیز بایستی تهیه شده و بر حسب آن کار اجرا شود. لوله کشی فاضلاب آشپزخانه شامل لوله کشی فاضلاب کفشور آشپزخانه, لوله کشی سینک ظرفشویی, لوله کشی  خروجی لباسشویی و ماشین ظرفشویی میشود.

در لوله کشی کفشوی یک سیفون شترگلویی نیز برای جلوگیری از ورود بوی بد فاضلاب به محیط نصب میگردد. محل نصب کفشور نیز میتواند در وسط آشپزخانه بوده یا برای حفظ زیبایی در بخشهای زیرین کابینت ها باشد. سایز لوله کشی ظرفشویی سینک هم به همین روش میباشد. لوله کشی فاضلاب خروجی سینک ظرفشویی نیز با همان سایز و معمولا در ارتفاع 35 تا 45 سانتی متری از کف انجام میشود.

محل تعبیه لوله سینک ظرفشویی بایستی به شکلی باشد که زیرآب سینک در پایین ترین قسمت سینک ارتفاع بیشتری از محل خروجی فاضلاب داشته باشد. سیفون زیر سینک ظرفشویی برای جلوگیری از ورود بوی نامطبوع به فضای آشپزخانه نصب میشود. لوله کشی فاضلاب آشپزخانه بایستی به شکلی انجام شود که برای تعمیرات, نصب و تعویض سیفون ظرفشویی فضای کافی وجود داشته باشد.

در قسمت دیگری از لوله کشی فاضلاب آشپزخانه خروجی ماشین لباسشویی و ظرفشویی نیز بهتر است که لوله کشی و طراحی فاضلاب نزدیک به سینک باشد و یا در محل نزدیک به یکدیگر متصل شوند, چرا که فاضلاب سینک ظرفشویی دارای چربیهای فراوانی بوده که به مرور زمان ته نشین شدن رسوبات موجب گرفتگی سطح مقطع داخلی لوله شده و از آنجایی که این فاضلاب ماشین لباسشویی دارای مواد چربی زدایی مانند پودر و ماشین لباسشویی است, باعث کاهش احتمال گرفتگی توسط فاضلاب سینک میشود. ارتفاع خروجی ماشین لباسشویی و ظرفشویی هم در حدود 35 تا 45 سانتی متر بوده و بهتر است هر دستگاه یک خروجی مستقل و جداگانه داشته باشد. طراحی و اجرای لوله کشی آب و فاضلاب آشپزخانه بایستی طوری انجام شود که بستن لوله سینک ظرفشویی و سایر لوازم تاسیساتی و باز کردن آنها برای تعمیرات به راحتی انجام شود.

البته در برخی موارد امکان دارد که, فاضلاب خروجی ماشین لباسشویی یا ظرفشویی را به سیفون زیرسینک نیز متصل نمود. حسن این نوع لوله کشی عدم ورود بو به محیط بوده و همزمان با کارکرد ماشین لباسشویی میتوان امیدوار بود که پساب ماشین لباسشویی, لوله های لوله های فاضلاب را شستشو میدهد.

در انتهای کار کلیه سر لوله های لوله کشی فاضلاب آشپزخانه توسط سه راهی کج به رایزر فاضلاب ساختمان متصل شوند. استفاده از اتصالات 45 درجه و شیب مناسب باعث کاهش نقطه ضفع فاضلاب ساختمان یعنی گرفتگی آن میشود. در صورتیکه از محل خروجی فاضلاب ماشین لباسشویی و ظرفشویی تا رایزر اصلی هیچ سیفون نباشد, وجود یک لوله ونت برای متصل کردن به لوله کشی هواکش اصلی الزامی است, در غیر این صورت ممکن است از لوله های خروجی لباسشویی و ظرفشویی بو و گازهای نامطبوع فاضلاب به آشپزخانه نفوذ کند.

انتخاب نزدیک ترین رایزر برای متصل کردن لوله کشی فاضلاب آشپزخانه موجب کاهش طول لوله های افقی و شیب بندی صحیح و اصولی سبب کاهش احتمال گرفتگی لوله های فاضلاب سینک ظرفشویی میشود. مشترک بودن لوله فاضلاب سینک و ماشین لباسشویی سبب میشود که کارکرد سینک به دلیل اینکه فاضلاب دفعی آن چربی زیادی دارد, توسط فاضلاب حاوی پودر لباسشویی موجب کاهش رسوبات چرب در لوله فاضلاب آشپزخانه شود.

متریال مورد استفاده در فاضلاب آشپزخانه بسته به مابقی ساختمان تعیین گشته و در حال حاضر بیشتر از لوله پلیکا یا پوش فیت استفاده میشود. بسته به نوع سیستم لوله کشی نیز تعبیه ونت برای تخلیه گازهای فاضلاب سیستم نیز ضروری به نظر میرسد.

در صورت وجود لاندری یا رختشورخانه لوله کشی های ماشین لباسشویی به این قسمت منتقل میشود.

جانمایی لوله آشپزخانه

محل انتظار لوله سینک ظرفشویی بایستی به شکلی باشد که زیرآب سینک در پایین ترین قسمت سینک ارتفاع بیشتری از محل خروجی فاضلاب داشته باشد. سیفون زیر سینک ظرفشویی برای جلوگیری از ورود بوی نامطبوع به فضای آشپزخانه نصب میشود.

در بخش لوله کشی خروجی ماشین لباسشویی و ظرفشویی نیز بهتر است که لوله کشی و طراحی فاضلاب نزدیک به سینک باشد و یا در محل نزدیک به یکدیگر متصل شوند, چرا که فاضلاب سینک ظرفشویی دارای چربیهای فراوانی بوده که به مرور زمان ته نشین شدن رسوبات موجب گرفتگی سطح مقطع داخلی لوله شده و از آنجایی که این فاضلاب ماشین لباسشویی دارای مواد چربی زدایی مانند پودر و ماشین لباسشویی است, باعث کاهش احتمال گرفتگی توسط فاضلاب سینک میشود. ارتفاع خروجی ماشین لباسشویی و ظرفشویی هم در حدود 35 تا 45 سانتی متر بوده و بهتر است هر دستگاه یک خروجی مستقل و جداگانه داشته باشد.

قطر لوله فاضلاب آشپزخانه

قطر لوله فاضلاب آشپزخانه در لوله کشی پلیکا سایز 63 و در لوله کشی پوش فیت سایز 75 است. بعضا دیده شده که در لوله کشی پوش فیت از سایز 50 استفاده میشود که سهل انگاری محسوب شده و احتمال گرفتگی را افزایش داده و برخی از گرفتگی لوله های سینک ظرفشویی مربوط به همین مورد است.

در صورت نیاز با اجرا یا طراحی نقشه لوله کشی فاضلاب آشپزخانه با تهران پایپر تماس بگیرید.

 

  • ۰۲/۰۶/۱۱
  • اشکان حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی