خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ و فاضلاب ساختمان

خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ و فاضلاب ساختمان

اجرا و تعمیرات لوله کشی شبانه روزی

نصب و تعمیرات موتورخانه

سرویس پکیج دیواری و کولر

نصب و تعمیر شیرالات

http://tehranpiper.ir

  • ۰
  • ۰

تعمیرات منبع موتورخانه 

نصب , تعویض , لوله کشی و تعمیرات منبع موتورخانه شوفاژ مرکزی تلفن : 09129352189 سراسر تهران 

یکی از خرابیهای رایج در تعمیر موتورخانه شوفاژ مرکزی , خرابیهای منبع دوجداره و کویل می باشد .

منابع و مخازن موتورخانه به دو نوع دوجداره و کویل دار تقسیم بندی شده و وظیفه تامین آب گرم مصرفی را در یک موتورخانه بر عهده دارند . انتخاب منبع موتورخانه بسته به شرایط موتورخانه داشته و هر یک از این دو منبع دارای ویژگیهایی هستند . منبع دوجداره دو منبع تو در تو است که از یک آب داغ خروجی از دیگ وارد شده و آب سرد منبع ثانویه را برای مصرف آب گرم ساختمان گرم میکند .

روشهای تعمیرات منبع موتورخانه

تعمیر این نوع منبع موتورخانه فقط  در زمان سوراخ شدن بوده که بایستی جوشکاری شود . منبع کویل دار نیز دارای یک منبع بزرگ و کویل مسی درون آن است که نگهداری و احتمال خرابی آن شامل سوراخ شدن جداره منبع بوده که با جوش رفع میشود و نکته دیگر قیمت اسید شویی منبع کویل دار است که بسته به سایز منبع متفاوت میباشد .

در ادامه به جزییات روشهای تعمیرات منبع موتورخانه میپردازیم .

تعمیرات منبع موتورخانه

جوشکاری منبع موتورخانه

از متداول ترین خرابیهایی که گریبانگیر هر موتورخانه ای میشود احتمالا  سوراخ شدن قسمت  بیرونی مخازن موتورخانه است که نشتی آن با چشم دیده میشود .

منبع دوجداره و تشخیص ترکیدگی جداره داخلی و خارجی زمانی که جداره بیرونی به مرور زمان و فشار آب جوش منبع ول میکند و میتوان با جوشکاری برق آب بند کرد در صورتی که خوردگی زیاد باشد باید ورق گذاشت و جوش داد .

ولی در شرایط که پوسیدگی بخش تحتانی منبع باشد , منبع قابل تعمیرات نبوده و بایستی تعویض شود جراکه منبع پر از لجن و رسوبات ته نشین شده  است جدا از سوراخ یا ترک اون مسیر که پایین منبع قرار دارد در اصل کف منبع خیلی ضعیف و نازک میشود به مرور زمان،نمیتوان جوش داد و اگر دراین شرایط قرارگرفتید نباید دست بزنید. سوراخ شدن منبع در هر دو منبع کویل دار و دوجداره ممکن است اتفاق بیفتد و اجرت جوشکاری آن بین 400 تا 700 هزار تومان میباشد . البته با توجه به گرانی جوشکاری مانند قیمت لوله کشی گاز احتمالا اگر سوراخ منبع بیشتر باشد هزینه جوشکاری منبع نیز افزایش پیدا میکند . البته اگر منبع به ورق کاری و جوش دادن تکه ورق احتیاج داشته باشد ممکن است تا 2 میلیون تومان هم هزینه داشته باشد که با توجه به هزینه خرید منبع که بسیار گران است باز هم ارزش دارد .

اسیدشویی منبع موتورخانه

اسیدشویی منبع موتورخانه در مواقعی صورت میگیرد , که بخاطر ته نشین شدن رسوبات دور کویل درون منبع , تبادل حرارتی کاهش پیدا کرده و آب به اندازه کافی گرم نمیشود و پاسخگوی نیاز مصرف ساختمان نیست . رسوب زدایی منبع کویل دار  هر 2 یا 3 سال لازم  به نظر میرسد . البته سختی آب شهر نیز  در افزایش و کاهش این مدت نیز موثر است . یکی از راههای کاهش فاصله اسیدشویی نصب سختی گیر و فیلترهای تصفیه  آب است , که هزینه سنگینی نسبت به شستشوی منبع دارد.

تشخیص این امر را یک تعمیرکار موتورخانه میتواند انحام دهد , که با بررسی تمام جوانب امر و درصورت اطمینان پیدا کردن از سلامت پمپ آب , لوله کشی و تاسیسات موتورخانه میتوان تاحدی از این امر مطمین شد .

اسیدشوی و رسوب زدایی منبع فقط برای نوع کویل انجام میشود , اسیدشویی برای منبع دوجداره این مورد اجرای نمیشود .

قیمت اسیدشویی منبع کویل دار

قیمت اسیدشویی منبع کویل دار بستگی به حجم منبع و شرایط باز و نصب منبع کویل دار دارد . اما با جمیع جوانب در کمترین حالت ممکن است قیمت اسیدشویی و رسوب زدایی منبع کویلی از حدود 1500 هزار تومان تا 4 میلیون تومان برای منابع بزرگتر متغیر است . 

جایگزین منبع دوجداره

مبدلهای حرارتی را میتوان جایگزین منبع دوجداره و کویل دار دانست . البته بخاطر ضعفهایی که مبدلها دارند ما این جایگزین را پیشنهاد نمیکنیم زیرا مبدلهای حرارتی در اماکنی سختی آب کم باشند درست عمل میکنند اما با وجود آبهای با سختی زیاد که امروزه حتی در تهران مشاهده میکنیم نصب مبدل نیازمند نصب سختی گیر بوده که آن هم هزینه های زیادی را به شما تحمیل میکند و البته غیر از گرفتگی مبدلها مشکل کم بودن حجم آب تولید شده مصرفی از دیگر مشکلات این جایگزینهای منابع است . فقط در صورتی که از لحاظ فضای موتورخانه در مضیقه هستید میتوانید با نصب سختی گیر اقدام به جایگزین کردن مبدلهای آبگرم کنید . برای نصب و تعمیرات منبع موتورخانه با ما تماس بگیرید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی