خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ و فاضلاب ساختمان

خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ و فاضلاب ساختمان

اجرا و تعمیرات لوله کشی شبانه روزی

نصب و تعمیرات موتورخانه

سرویس پکیج دیواری و کولر

نصب و تعمیر شیرالات

http://tehranpiper.ir

  • ۰
  • ۰

نشت یابی گاز شهری

وجود بوی گاز در محیط علاوه بر ایجاد خطرات احتمالی میتواند باعث بیماریهای تنفسی شده و نشت یابی گاز شهری را میتوان یکی از مواردی دانست که نمیتواند سایه این مخاطرات را از سر ما بکاهد . به طور کلی در صورت احساس بوی گاز به یکی از موارد زیر در صورت وجود میتوان شک نمود .

نشتی و سوختن نافص گاز در وسایل گاز سوزی مانند شومینه , بخاری , آّبگرمکن , پکیج دیواری و زمینی ؛ مشعل موتورخانه شوفاژ , اجاق گاز و فر و کباب پز و این گونه وسایل . برای پیدا کردن نشتی در صورت وجود هرکدام از این وسایل بهتر است , وسیله ای که به نشتی گاز از آن مشکوک هستید را خاموش کرده و پس از بازکردن در یا پنجره , مطمین شوید که نشتی ادامه دارد یا خیر . مطمینا اگر بوی گاز از بین برود بایستی به فکر رفع نشتی و خرابی دستگاه مورد نظر باشید . معمولا نقص در سیستم دودکش و سوختن ناقص گاز در وسایل گازسوز باعث احساس بوی گاز میشود .

دقت کنید که در صورت وجود چند دستگاه گاز سوز , این آزمایش را به صورت تک تک برای هرکدام انجام دهید تا پیدا کردن دستگاه خراب راحت تر باشد . گرم بودن بدنه دودکش یکی از علایم نصب بد دودکش و دستگاه و پس زدن حرارت و گاز به داخل محیط میباشد .

در ساختمانهایی که مجهز به سیستم موتورخانه شوفاژ مرکزی هستند , دودکش داخل کار تعبیه شده است و ممکن است پس از چند سال دودکش توکار دچار پوسیدگی شده و باعث شده از بین درز دیوار و سقف کاذب دود و گاز حاصل از احتراق به داخل یک یا چند واحد یا راه پله ساختمان بزند . افزایش مصرف گاز و تخریب دیوار و بنا از دیگر خرابیهایی است که ممکن است در این وضعیت داشته باشیم . به طور کلی هرچقدر تعداد زانوهای دودکش وسایل گازسوز زیاد شود احتمال نشتی نیز افزایش میابد .

نشت یابی گاز شهری

نشت گاز در منزل 

اما در برخی موارد احساس بوی گاز بخاطر سوراخ شدن لوله کشی گاز توکار یا روکار باشد . زنگ زدگی و خوردگی از دلایلی هستند که باعث این کار میشود . پیدا کردن و نشت یابی گاز شهری در این موارد بسیار مشکل است , مگر اینکه لوله کشی گاز به صورت روکار باشد و شما با آزمایش کف صابون به علت نشتی که ممکن است از شیرهای گاز و اتصالات نیز باشد هم پی ببرید .

عایق کاری نامناسب لوله های گاز توکار یکی از علتهای بروز زنگ زدگی و خوردگی در لوله کشی گاز شهری میباشد .

افزایش قیمت لوله گاز مانیسمان و با کیفیت بالا و بکار بردن لوله و اتصالات درزدار با کیفیت پایین در لوله کشی گاز توکار میتواند یکی از دلایل نشت گاز شهری باشد و در این موارد نشت یابی گاز شهری را فقط میتوان با دستگاههای مخصوصی تشخیص داد . اخیرا شرکت خدمات لوله کشی تهران پایپر مجهز به دستگاه نشت یابی با دقت بالا شده است که تا حدود زیادی میتواند محل دقیق نشت گاز را تشخیص دهد .

برای تعمیر لوله کشی گاز نیز فقط بایستی لوله مربوطه تعویض شود و هیچ چسب یا وسیله ای برای رفع نشتی وجود ندارد . تعویض قسمت خراب لوله کشی گاز هم فقط بایستی با جوشکاری لوله کشی گاز انجام شود . با توجه با افزایش و نوسانات قیمت متری لوله کشی گاز در صورت خرابی فقط به تعویض لوله کشی گاز آسیب دیده فکر کنید و راههای دیگری را در نطر نگیرید .

اگر در موقعیتی قرار دارید که به متخصصی دسترسی ندارید بهترین راه باز گذاشتن در یا پنچره است تا در زمان مناسب به رفع عیب و تعمیر لوله گاز یا دستگاه گازسوز مربوطه بپردازید . اما به هیچ وجه در این مورد سهل انگاری نشود که علاوه بر خسارات مالی میتواند خدای نکرده باعث صدمات جانی خود و اطرافیان شوید .

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی