خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ و فاضلاب ساختمان

خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ و فاضلاب ساختمان

اجرا و تعمیرات لوله کشی شبانه روزی

نصب و تعمیرات موتورخانه

سرویس پکیج دیواری و کولر

نصب و تعمیر شیرالات

http://tehranpiper.ir

  • ۰
  • ۰

هزینه و نحوه تعویض بدنه کولر آبی و کفی کولر

محیط مرطوب کولر و در معرض باد و باران بودن بدنه کولر باعث خرابی بدنه کولر و در برخی مواقع اجبار به تعویض بدنه کولر آبی از جمله کفی کولر, ستوان کولر و حتی سقف کولر آبی شویم. به طور نرمال بدنه کولر آبی در بدترین شرایط بایستی حداقل 20 تا 30 سال کار کند تا دچار پوسیدگی شود, اما نگهداری نادرست و شرایط بد محل نصب کولر ممکن است باعث خرابی زودهنگام بدنه کولر آبی شود. عموما کولرهای آبی از قسمت کفی کولر دچار پوسیدگی میشوند اما ممکن است ستون, سقف, درب های کولر و جتی بدنه محل نصب برزنت و کانال نیز دچار مشکل پوسیدگی میشود. این پوسیدگی ها را ما را مجبور به تعویض برخی قطعات مانند تعویض کفی یا تشتک کولر, ستون و در برخی اوقات کل بدنه کولر میکند. اگر بهترین کولر آبی را نیز بخرید ممکن است بر اثر بی توجهی دچار پوسیدگی شود.

تعویض بدنه کولر آبی

تعویض بدنه کولر آبی به صورت کامل یا نصفه و نیمه در مواردی که شاکله بدنه کولر دچار پوسیدگی است بهترین راهکار است. تهیه یک بدنه کولر از فروشگاه های تاسیساتی تخصصی کولر یا از سایت های اینترنتی تهیه لوازم کولر مانند فروشگاه اینترنتی تهران پایپر یکی از بهترین راهها برای نوسازی کولر آبی است. بدنه کولری که از قسمت کف, درب و ستونها دچار پوسیدگی شده و عمری بیش از 30 سال دارد, ارزش تعمیر و تعویض قطعات کوچکتر نداشته و بهتر است با خرید یک بدنه کولر آبی دست دوم یا نو و نصب موتور کولر , تعویض پمپ آب کولر و دیگر قطعات کولر آبی قدیمی بر روی بدنه کولر جدید نسبت به بازسازی کولر یک اقدام اساسی کنید.

 

بهتر است کولر تهیه شده هم سایز کولر قدیمی بوده و در صورت عدم هم اندازه بودن ممکن است تغییرات در ظرفیت خنک سازی کولر رخ دهد. قدرت هر موتور کولری که  مشخص بوده و موتورهای 3/4 و 1/2 برای کولرهای 7000 و 5500 قابل نصب هستند و موتور 1/3 نیز بر روی کولر 3500 اما پمپ آب کولر های ابی در سایزهای مختلف یکسان هستند. تسمه نیز با رگلاژ محل نصب موتور کولر قابل تنظیم بوده و مابقی قطعات نیز ممکن است تفاوتهایی در نصب داشته باشند.

تعویض بدنه کولر آبی و کفی کولر

تعویض کفی کولر

نحوه تعویض کف کولر آبی یکی از کارهای سخت تعمیر کولر آبی است که بایستی دو نفره انجام شود, در تعویض کفی کولر با بازکردن و جدا کردن پیچهای بدنه و ستون به کفی تشتک کولر از ستون ها جدا شده و کفی نو و هم سایز جایگزین کفی قدیمی میشود. در  هنگام نصب کفی کولر به محل قرار گرفتن سوراخ زیرآب یا سرریز کولر دقت کنید.

یک ترفند دیگری هم برای تعویض کفی کولر وجود دارد که در این روش کفی کولر جدید بدون جدا شدن کفی کولر قدیمی زیر کفی کولر کهنه قرار میگیرد.

در این روش بعد از تهیه یک کفی کولر هم سایز با مدل قدیمی با استفاده از گشاد کردن آن کفی کولر داخل کفی قرار میگیرد. برای جا شدن کفی کولر قدیمی کافیست کفی کولر نو با استفاده از سقف کولر و به دقت باز شده و زیر کولر قرار بگیرد و به با دقت و به تدریج کولر داخل تشتک کولر جدید قرار میگیرد. بعد از قرار گرفتن کولر داخل کفی جدید, محل سوراخ زیرآب کولر به وسیله دریل سوراخ شده و زیرآب داخل آن نصب میشود.

هزینه تعویض بدنه و کفی کولر آبی

هزینه تعویض بدنه کولر آبی شامل باز و نصب  برزنت کولر , موتور, پمپ آب, سیم کشی و دیگر لوازم کولر آبی بوده و در حال حاضر یعنی سال 1401 در حدود 1 تا 1/5 میلیون تومان هزینه دارد. احتمال خرید لوازم جدید نیز وجود داشته و ممکن است به اندازه نیمی از قیمت یک کولر نو برسد.

هزینه تعویض کفی کولر آبی نیز بین 400 تا 600 هزار تومان دستمزد بسته به نوع و نحوه تعویض کفی کولر آبی متفاوت است. در کولرهایی که در بالکن و ارتفاع قرار دارد و نیاز به باز کردن کولر و نصب مجدد آن وجود دارد , دستمزد تعویض بیشتر بوده و درکولرهایی که بدون بازکردن کولر با قرار دادن کولر درون تشتک کار انجام میشود هزینه تعویض بدنه کولر و کفی کولر پایین تر است.

 

  • ۰۱/۰۲/۲۸
  • اشکان حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی