خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ و فاضلاب ساختمان

خدمات لوله کشی تهران پایپر 09129352189

اجرا و تعمیرات لوله کشی آب گاز شوفاژ و فاضلاب ساختمان

اجرا و تعمیرات لوله کشی شبانه روزی

نصب و تعمیرات موتورخانه

سرویس پکیج دیواری و کولر

نصب و تعمیر شیرالات

http://tehranpiper.ir

  • ۰
  • ۰

لوله پلیکا فاضلابی

در حال حاضر لوله پلیکا فاضلابی به عنوان یکی از پرمصرفترین لوله های کاربردی در ساختمان از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و میتوان گفت که در بین سه نوع اصلی لوله پلیکا یعنی لوله های فشار قوی , لوله های نیمه قوی و لوله پلیکا هواکشی یا معمولی بیشترین مصرف را لوله پلیکا فاضلابی دارد. لوله پلیکا فاضلابی دارای یک استانداردهای خاصی است که هم از لحاظ مواد اولیه بکار رفته و خط تولید و هم از نظر وزن بایستی طبق ضوابط حداقلی تولید و عرضه شوند. البته لوله های غیراستاندارد یا بدون مهر نیز در برخی کارگاه های کوچک تولید میشوند که ما در این نوشته به آنها نخواهیم پرداخت.

جهت استعلام قیمت و مشاوره با فروشگاه لوله و اتصالات حسین پور تماس حاصل نمایید.

یکی از ویژگیهای لوله پلیکا فاضلابی علاوه بر کیفیت و نوع مواد اولیه و در کنار ضخامت یا گوشت لوله پلیکا در هر سایز میزان پلی کربنات مصرف شده نسبت به مواد اولیه نو است که کیفیت لوله پلیکا را مشخص میکند. در لوله پلیکا فاضلابی حداکثر میزان مورد تایید 15 درصد پلی کربنات است که مصرف بیش از این باعث شکنندگی و انعطاف کم لوله های نیمه قوی میشود. برای مصارفی غیر از فاضلاب در تولید لوله پلیکا فشار ضعیف استفاده از این مواد محدودیت چندانی ندارد اما در لوله های فاضلابی رعایت استانداردهای موجود الزامی است.

پلیمر تشکیل دهنده مواد اولیه لوله پلیکا پلی وینیل کلراید یا PVC میباشد که با اصلاحاتی که روی ساختار ملکولی پلیمرها شده , لوله پلیکا های جدید  به UPVC مشهورهستند.

مصرف لوله های پلیکا فاضلاب در لوله کشی فاضلاب ساختمان, لوله کشی فاضلاب شهری اگو و انتقال آب مصرفی میباشد.

لوله پلیکا فاضلابی

قیمت لوله پلیکا فاضلابی

همانطور که در خطوط بالا گفته شد, وزن و کیفیت مواد اولیه تعیین کننده قیمت لوله پلیکا فاضلابی است. اما در کنار این موارد برند و سابقه کیفی و شهرت کارخانه تولیدکننده لوله پلیکا نیز میتواند تعیین کننده قیمت لوله پلیکا باشد. لوله های فاضلابی معمولی در بازار به صورت کیلویی خرید و فروش میشوند و در حال حاضر یک شاخه لوله پلیکا 110 که دارای وزن استاندارد حداقلی حدود 9 کیلوگرم است در حدود 300000 تا 400000 تومان به فروش میرسند. این در حالیست که لوله های با برند قوی ممکن است در حدود 2 تا 3 کیلو وزن اضافی داشته باشند و قیمتی در حدود 600 تا 700 هزار تومان داشته باشند. به تبع سایزبندی و کیفیت لوله پلیکا نوسان قیمت خواهیم داشت.

در لوله کشی فاضلاب داخل ساختمان عموما قطرهای ۶۳ , ۹۰ , ۱۱۰ و ۱۲۵ و به ندرت سایزهای دیگر مورد استفاده قرار میگیرند .سایز ۱۶۰ در انشعاب اصلی فاضلاب ساختمانهای بلندمرتبه و  استفاده از لوله پلیکا سایز ۲۵۰ و بالاتر نیز معمولا برای کانال کشی فاضلاب و زهکشی انجام میشود.

خصوصیات لوله پلیکا

۱.کیفیت آب:لوله پلیکا در صورت انتقال آب سرد هیچ تاثیر بیوشیمیایی بر آب نمیگذارد.

به طوری که میتوان اطمینان حاصل کرد که مقادیر سرب، قلع و سایر عناصر سمی نظیر جیوه ، کرم ، کادمیم و باریم زیر محدوده مجاز استاندارد می باشند .

۲-PH لوله پلیکا :لوله u-pvcدر برابر مواد روغنی الکی و بعضی اسید ها مقاوم است . برای کار های معمول ابرسانی در برابر مواد موجود در اب و خاک بسیار مقاوم است .

۳-مقاومت بالا در برابر وزن سبک:مقاومت بالای این لوله ها سبب کاهش ورن و سبکی ان شده است که  جنبه ایمنی بالایی  دارد. به راحتی میتوان حمل و نقل کرد وبه اسانی با ان کار کرد.

۴- مقاومت در برابر شعله: لوله PVC به سختی اتش میگیرد .درجه حرارت شعله ور شدن خود به خودی ان۴۵۴درجه سانتی گراد تخمین زده شده است.

به علاوه در هنگام شعله ور شدن گازHCL ساتع میکند که این گاز از ورود O2به محل شعله جلوگیری میکند و سبب خاموش شدن اتش میشود به همین دلیل به این لولهها خود خاموش شونده نیز میگویند.

از لوله پلیکا در مصارف اب و فاضلاب شهری استفاده  میشود. البته خصوصیات فیزیکی لوله پلیکا فاضلابی و انتقال آب یکسان نبوده و به طور کلی لوله فاضلابی تحت فشار نبوده در حالیکه لوله اب تحت فشار بوده و قیمت لوله آب نسبت به فاضلاب بیشتر است.

قیمت لوله پلیکا فاضلابی به چه عواملی بستگی دارد؟

لوله پلیکا در  سه مدل وزنی لوله پلیکا معمولی یا فشار ضعیف(هواکشی), لوله پلیکا فاضلابی نیمه قوی و لوله پلیکا فشار قوی(آبرسانی) تولید و به بازار عرضه میشود.قیمت لوله پلیکا و اتصالات پلیکا به عوامل مختلفی بستگی دارد. در زیر به برخی از این عوامل اشاره می‌ کنیم.

وزن لوله: وزن لوله مهمترین عامل در تعیین قیمت لوله پلیکا است.

کیفیت مواد اولیه: در کنار وزن لوله کیفیت مواد اولیه و افزدونی ها در هنگام تولید بر قیمت لوله پلیکا و کیفیت فیزیکی و شیمیایی لوله پلیکا موثر است. لوله های گرانول که از پلاستیک های بازیافتی تهیه میشوند, نسبت به لوله پلیکاهایی که از مواد نو یا پودری ساخته شده اند, به مراتب گران قیمت تر هستند.

استاندارد: لوله هایی که از لحاظ وزن و کیفیت مواد اولیه حداقل های مورد نیاز را رعایت کنند, میتوانند نشان استاندارد را بر روی محصولات خود حک کرده و قیمت بالاتری را داشته باشند.

نوع لوله: نوع لوله اعم از لوله هواکشی, ناودانی, نیمه قوی, استخری, آبرسانی بر قیمت نهایی موثر است.

اندازه و قطر لوله: قطر و اندازه لوله‌ و اتصالات پلیکا بر قیمت تأثیر می‌ گذارد. لوله‌ های بزرگتر و با قطر بیشتر معمولاً قیمت بیشتری دارند.

جنس و کیفیت: جنس و کیفیت لوله ‌ها و اتصالات پلیکا نیز بر قیمت تأثیرگذار است. لوله‌ ها و اتصالات با جنس و کیفیت بالاتر معمولاً قیمت بالاتری دارند.

تعداد و مقدار: تعداد و مقدار لوله‌ ها و اتصالاتی که قصد خرید دارید نیز بر قیمت تأثیر می ‌گذارد. خرید عمده معمولاً قیمت مناسب ‌تری دارد نسبت به خرید کمیت کمتر.

بازار و منطقه: قیمت لوله‌ و اتصالات پلیکا ممکن است بسته به بازار و منطقه‌ای که در آن خرید می ‌شود، متغیر باشد. فعالیت رقابتی، هزینه‌ های حمل و نقل و نیازهای محلی می ‌توانند بر قیمت تأثیرگذار باشند.

تامین ‌کننده و توزیع ‌کننده: تامین‌ کننده و توزیع ‌کننده لوله‌ ها و اتصالات پلیکا نیز می ‌تواند بر قیمت تأثیرگذار باشد. برخی فروشندگان ممکن است قیمت مناسب‌ تری ارائه کنند نسبت به دیگران.

محدودیت ‌ها و استانداردها: محدودیت ‌ها و استانداردهایی که برای لوله‌ها و اتصالات پلیکا وجود دارد (مانند استانداردهای سازمان ملی استاندارد) نیز ممکن است بر قیمت تأثیرگذار باشد.

قیمت خرید لوله پلیکا فاضلابی معمولی چگونه ارزان تمام میشود؟

قیمت خرید لوله پلیکا معمولی با کاهش نسبی کیفیت آن ارزان تمام میشود. با توجه به اینکه در مواد اولیه لوله پلیکا علاوه بر مواد پلیمری از پلی کربنات که ماده ای ارزان قیمت است, استفاده میشود در صورت استفاده بیش از 15 درصد استاندارد در مخلوط نهایی قیمت لوله پلیکا کاهش پیدا کرده و شکنندگی آن افزایش میابد.

برندهای لوله پلیکا فاضلابی

  • شرکت آرتا پلاست
  • شرکت پلیمر یاس
  • شرکت پلیکا داراکار
  • آذر لوله تبریز
  • شرکت وینو پلاستیک
  • پلیکا تهران
  • نیوپلیکا سمنان
  • تولید انرژی‌سازان
  • شرکت تک ستاره گلپایگان
  • شرکت لوله گستر گلپایگان
  • شرکت پلیکا صدرا
  • شرکت گلسار پلیمر گلپایگان
  • پلی سازان سمنان
  • شرکت لوله پلیکا پلیمر گلپایگان
  • پلیکا قومس
  • شرکت لوله پلیکا برق سمنان
  • شرکت تیک پولیکا
  • شرکت تکتا لوله
  • ناردین پلیمر اسپادانا
  • شرکت زاگرس پودر
  • شرکت صنعت‌سازان
  • گل پلیمر
  • تیک پولیکا
  • ۰۰/۰۷/۱۹
  • اشکان حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی